karl92 Skrevet Oktober 30, 2011 Skrevet Oktober 30, 2011 Hei! Jeg har vært uheldig å har klart og ripe opp begge sidene på bilen min. Det er en tynn hvit overfladisk stripe som strekker seg fra baklyktene til frontlyktene. Jeg har prøvd og bruke "scratch remover" fra biltema, og dette virket litt men ikke nok for min del. Jeg ser det er flere bilpleiefirmaer som tilbyr noe som kalles lakkrens og lakkforsegling, hva er dette? Er det noe som kan fjerne tynne overfladiske riper? Håper i hvertfall det, er veldig kjedelig og måtte miste bonus hos forsikringen pga. det her. Takk for svar!
karl92 Skrevet Oktober 30, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2011 http://www.detailersclub.no/forum/ Du kunne ikke bare besvart spørsmålet uten og videresende meg til et annet forum?
SideIn Skrevet Oktober 30, 2011 Skrevet Oktober 30, 2011 for dem som kan rubbing så er det ingen problem å fjerne riper i klarlakken.
gica Skrevet Oktober 30, 2011 Skrevet Oktober 30, 2011 Ser for meg roterende, med forskjellige pads og god polish. Skal du ha dette gjort ordentlig kan du få ett firma som f.eks www.skadevekk.no til å fikse det, eller legge ut en forespørsel på www.dcn.no. Den ripen der forsivinner ikke med bare rubbing. Må noe kraftigere til.
bricks Skrevet Oktober 30, 2011 Skrevet Oktober 30, 2011 http://www.detailersclub.no/forum/ Du kunne ikke bare besvart spørsmålet uten og videresende meg til et annet forum? Hvis du ikke likte svaret mitt så står det det fritt til å gi f.... i å følge linken
Remi Berg Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 Om ripen ikke har kommet til grunningen går det nok å polere vekk. Får å fjerne slike riper må man gå på med roterende poleringsmaskin og noe grovt poleringsmiddel. Av produkter må du bruke produkter som er beregnet for å brukes sammen med roterende maskin da håndprodukter ikke tåler varmen som maskinen utvikler. Lakkrens og lakkforsegling hos et bilpleiefirma består oftest av en overfladisk polering som får frem glansen i lakken, men fjerner ubetydelig med riper. Lakkforsegling er et produkt som blir liggende som en tynn hinne som beskytter lakken. Her ser jeg 2 alternativ. 1. Kjøpe utstyr å fjerne ripene å polere bilen selv. Her vil du fort bruke noen lapper om du ikke har stort av utstyr selv. 2. Om du ikke har stor interesse av å polere bilen selv eller vil bruke mye penger på utstyr og produkter ville jeg sett på dcn.no etter noen i ditt område som kunne gått over bilen din.
Odd-M Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 Om ripen er såpas dyp at du kjenner den godt med en negl skal det godt gjøres å få den bort. Som regel stikker det for dypt. Men den kan "sminkes" ved at man ved grov polering/rubbing runder av kantene slik at den blir mindre synlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå