sveipa Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Gearkassa gearer veldig sent når den er kald, skal det være sånn? Ellers så synes jeg at den av og til glemmer og gire selv ved varm kasse. Og av og til gearer som bare faen ved varm kasse. Hva koster en fabrikkoverhalt kasse, evnt ei ny kasse? Skal få skiftet olje og sil/filter på kassa om ei uke. Kan bare bli bedre vel? Sveipa
gullsakar Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 olje og filter skift anbefaler mange ja hvis den begynner å bli vanskelig.. men ikke la hvem som helst gjøre det.. bør gjøres av fagfolk... at den girer litt sent når den er kald er ikke uvanlig.. men kald, da snakker vi minusgrader? ny kasse ca 30000-40000 store tipper jeg..
sveipa Skrevet November 1, 2011 Forfatter Skrevet November 1, 2011 olje og filter skift anbefaler mange ja hvis den begynner å bli vanskelig.. men ikke la hvem som helst gjøre det.. bør gjøres av fagfolk...at den girer litt sent når den er kald er ikke uvanlig.. men kald, da snakker vi minusgrader? ny kasse ca 30000-40000 store tipper jeg.. AutoPower DA skal ha service på bilen. Nei, når bilen har stått over natten i disse dager i Oslo er det slik. Egentlig er det slik etter bare noen timer. Skal vel ikke være nødvendig og la den stå på tomgang 2-3 min før bruk? 30-40 tusen er drøyt... Da reiser jeg til Tyskland heller. Er det ikke noen som driver og overhaler sånne kasser og videreselger de? Takk for svar forresten
SweetBMW Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Kan kjøpe brukte kasser for en mye billigere penge, men det er for dyrt å drive med disse kassene og lite ekspertise. Fleste som raser sin automat bygger om til manuell eller setter i ei brukt ei Jeg gjorde det første.
sveipa Skrevet November 2, 2011 Forfatter Skrevet November 2, 2011 Kan kjøpe brukte kasser for en mye billigere penge, men det er for dyrt å drive med disse kassene og lite ekspertise.Fleste som raser sin automat bygger om til manuell eller setter i ei brukt ei Jeg gjorde det første. Ok. Er automatkassene på E46 kjent for og være dårlige eller? Er jo helt herlig med automat når det funker.
gullsakar Skrevet November 2, 2011 Skrevet November 2, 2011 Kan kjøpe brukte kasser for en mye billigere penge, men det er for dyrt å drive med disse kassene og lite ekspertise.Fleste som raser sin automat bygger om til manuell eller setter i ei brukt ei Jeg gjorde det første. Ok. Er automatkassene på E46 kjent for og være dårlige eller? Er jo helt herlig med automat når det funker. Tviler på kassa er ødelagt med dine symptomer.. men nesten uansett hvem du spør vil de anbefale olje og filter skift først.. blir for dumt med spell ny kasse ja.. finnes sikkert mye brukt hvis man søker litt.. evt tyskland også som du sier... om kassene er dårlige? bmw bruker automatkasser fra general motors fra usa i flere modeller.. de skulle være solide iflg min stefar derfra.. du kan finne hvilken kasse du har i GS bildeler hvis du logger inn med bil nr...
gullsakar Skrevet November 2, 2011 Skrevet November 2, 2011 Kan kjøpe brukte kasser for en mye billigere penge, men det er for dyrt å drive med disse kassene og lite ekspertise.Fleste som raser sin automat bygger om til manuell eller setter i ei brukt ei Jeg gjorde det første. Tenker du gjorde det selv men vet du ca hva det hadde kostet på verksted?? kun jobben å bytte til manuell..
sveipa Skrevet November 2, 2011 Forfatter Skrevet November 2, 2011 Kan kjøpe brukte kasser for en mye billigere penge, men det er for dyrt å drive med disse kassene og lite ekspertise.Fleste som raser sin automat bygger om til manuell eller setter i ei brukt ei Jeg gjorde det første. Ok. Er automatkassene på E46 kjent for og være dårlige eller? Er jo helt herlig med automat når det funker. Tviler på kassa er ødelagt med dine symptomer.. men nesten uansett hvem du spør vil de anbefale olje og filter skift først.. blir for dumt med spell ny kasse ja.. finnes sikkert mye brukt hvis man søker litt.. evt tyskland også som du sier... om kassene er dårlige? bmw bruker automatkasser fra general motors fra usa i flere modeller.. de skulle være solide iflg min stefar derfra.. du kan finne hvilken kasse du har i GS bildeler hvis du logger inn med bil nr... Takk for nyttig info her inne. Gull! Sikkert aldri vært skifta olje på kassa. Bilen har rullet 152000 km, så på tide med et oljeskift og filter bytte! Får fnatt med tanken på 30-40 lapper. Har bare hatt bilen i 1 mnd, og er litt paranoid på automatkassa...
OrjanBmw Skrevet November 2, 2011 Skrevet November 2, 2011 oljeskift med rengjøring av magneter og skift av filter vil nok gjøre susen. Hvis det viser seg å være veldig skittent der inne bør du vurdere en flush, koster ca 3-5 tusen kr med alt inkl (filter,rens,ca 13l ny olje) men anbefaler deg å gjøre det enkelt, skift olje, filter og rengjør magneter, kjør litt, hvis alt er greit er det fint, hvis ikke tar du flush eller bare skifter filter eller olje en gang til
sveipa Skrevet November 2, 2011 Forfatter Skrevet November 2, 2011 oljeskift med rengjøring av magneter og skift av filter vil nok gjøre susen.Hvis det viser seg å være veldig skittent der inne bør du vurdere en flush, koster ca 3-5 tusen kr med alt inkl (filter,rens,ca 13l ny olje) men anbefaler deg å gjøre det enkelt, skift olje, filter og rengjør magneter, kjør litt, hvis alt er greit er det fint, hvis ikke tar du flush eller bare skifter filter eller olje en gang til Magneter? Skal huske og be om det. Det koster jo en del og skifte olje og filter. Tror det var 3-3500 tusen. Kan sikkert be om flush med en gang da? Takk for svar forresten. Fint med folk og kunnskap om BMW her inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå