Patrick92 Skrevet November 2, 2011 Skrevet November 2, 2011 Har da Over en liten stund hatt en BMW e34 520 24v som jeg har gjort en god del med i løpet av et halvt år nå. Skulle egentlig lagd prosjekt tråd for en stund siden men har ikke fått sumlet meg til det. men jeg legger ut bilder av det som er gjort, så kommer det nok en god del oppgraderinger ettervert alt startet med at jeg var på utkikk etter en bil som jeg skulle bruke på isen for å ha noe å leke med. å da kontaktet jeg en kompis av meg for han hadde en e34 stående som jeg visste at han ikke brukte. har over lang tid sakt at jeg skulle ha den bilen fordi det er den første BMWen pappa hadde når jeg var i livet kompisen min kjøpte bilen med skilt og en lang mangellapp og han ble fort avskiltet, å når han satte fra seg bilen der den ble avskiltet så ble det innbrudd i bilen noe som resulterte i en knust rute og glasskår over alt. jeg dro til kameraten min for å se litt over den og han sa at jeg kunne kjøpe den for 6000. så spurte jeg om han kunne kjøre en tur så jeg fikk kjenne hvordan den var. å dette var jo på vinteren så han pumpa ut både Første og Andre gir i fullt stell. å når han putta i Tredje gir så begynte det å gå gæli, bilen åkte rett ut i grøfta og felger fikk seg et trøkk sammen med den høyre bærearmen. så da la jeg inn et skambud på 3000 og han godtok budet og jeg ble lykkelig bileier bare baklysene på bilen er jo nesten verdt 3000 siden dette er org sorte Hella. Så bar det hjem med bilen og den ble parkert i garasjen. Og jeg dro til gjøvik og hente med Ispigg og var igrunn klar til å kjøre. Og der stod den en liten stund før jeg kjørte den opp til en kamerat som bor 5 min unna isbana. Men det ble aldri noe tid til å dra på isbana pga jobbing og jeg fikk heller ikke kjøpt meg noen smale 16” felger så bilen stod der bare til pynt hele vinteren. Jeg hentet bilen igjen og kjørte den hjem. Der gikk jeg over den og fant ut at bilen rett og slett var i for bra forfatning til å bruke opp på isen, den er så å si helt fri for rustbare overflate. Så da bestemte jeg meg for å sette den i stand igjen. For bilen har faktisk gått utrolig lite også kun 125 000. så dette er for bra til å kaste! Jeg gikk til innkjøp av Ny-brukt siderute, bremseskiver rundt om. Og dette ble montert like etter jeg fikk delene i posten. Siden jeg allerede hadde en bruksbil så ble ikke denne bilen første prioritet, da det var litt småplukk som måtte gjøres på bruksbilen. Men når den ble solgt ble det fart på sakene, jeg fikk bilen ned på Eu kontroll og fikk mangellapp på følgende. Hovedforinger i travers Endeledd Slitt bærekule Lekkasje differensial Feil justert nærlys, fjærnlys Feil farge på sideblink Og Girkasse bør byttes da den Uler og går nesten ikke i revers Det ble bestilt Powerflex i forstilling. Bærearm med ny kule og hovedforingene hadde jeg liggende. Og lekkasjen på diffen ble tettet. Byttet blinklys og justerte lysene. Med litt hjelp av dama. Og hjelp av Vikingen her inne på forumet så fikk jeg kjapp time hos det lokale verkstedet. Bilen gikk gjennom og jeg dro for å hente skilt. Måtte betale avskiltningsbegjær og diverse greier. Så tok Jeg, Kjæresten min, Kompisen min Knut (vikingen) og Bruttern tur til Sverige for å hente en 535 delebil med komplett skinn intr, Og full servicehistorikk på motor. Fikk bilen for 7000Sek og kjørte den hjem. Ble en lang natt siden vi dro fra trysil kl 7 på dagen, og skulle ned til uppsala og hente bilen og jeg skulle være på jobb på Rena kl 7 på morran dagen derpå. Men turen gikk bra og jeg kom meg på jobb. Men 520’n varte ikke så lenge for når jeg fiksa lekkasjen på diffen så fikk jeg ikke fikset den helt, så diffen skjærte seg helt til slutt. Men jeg fikk fort tak i en ny diff og denne ble byttet. Men så gikk det gæli med bilen igjen jeg skulle stoppe forran huset til dama. Men når jeg skulle bremse så låste hjula seg og jeg sklei rett inn i en bærestolpe på værandaen. så da ble hele baksjermen klemt inn, difflokket sprakk, dekket revnte og felgen ble skada. Men første pri ble å fikse værandaen og slik til svigers før jeg begynte med bilen. Bestilte ny baksjerm til bilen byttet difflokk, og når jeg først var i gang bestemte jeg meg for og bytte girkassen samtidig, Så bestilte ny clutch også. Jeg hadde en 260 kasse liggendes som jeg prøvde men den passet ikke, så prøvde jeg en 240 kasse denne passet heller ikke. Så fikk jeg tak i en lik kasse som satt i bilen (getrag 220). Fikk montert ny clytch, girkasse, og nytt difflokk. satt også over skinn intr. fra delebilen som da er Uten hull! Så ble det sveist inn ny bakskjerm Med hjelp av Vkikingen og jeg bestemte meg for å lakkere bilen en annen farge da den gråfargen som var der ikke var noe å stå etter. Bestemte med for fargen ferarri rød og jeg snakket med en kompis som er lakkerer og fikk en bra pris. Bilen er nå akkuratt ferdig lakkert og begynner når framover å sette på nylakkerte svarte lister, skal bestille nye lister til dørene og få den sammen igjen skal legge ved bilder under her og jeg kommer til å komme med updates forløpende som ting skjer. 535 Delebilen skal jeg forøvrig bruke på isbanen til vinteren, har fått tak i sport stoler. og 16 stålfelger. så nå er alt igrunn klart for banekjøring! Håper på mange kommentarer både ris og ros, har akkuratt fylt 19 år og begynt på skolen igjen så er ikke sikkert det går så alt for fort men prøver å få gjort litt ! Sånn så bilen ut i utgangspunktet, bare uten felgene! Fått byttet bakluke fra delebilen, den som satt der var så bulkete å fæl. her er bulken etter jeg kræsjet. Difflokket etter kræsjen, jeg skjekket traversen om den ble skeiv men det gikk heldighvis fint Byttet lokket og er klar for å settes på bilen igjen! Ny clutch Girkassene. 240 kassa til høyre, den ødelgte 220 kassa som satt i bilen i midten og 260 kassa til venstre. 260 kassa var for lang og kassa hadde blitt helt skrå hvis den hadde passet, 240 kassa ble også for skrå når jeg fikk den på. så jeg fikk tak i en 220 kasse for en billig penge som ble montert så monterte jeg komplett skinn intr. uten hull!, må ta en liten puss på det. men må finne noen bra produkter først. prøvde bare for morroskyld et av de nye dekkene far min skal ha på x5en sin, 335.35.22!! må nok litt bredding til før detta passer ja! Påbegynt fjærning av gamle bakskjermen, med God hjelp av Vikingen her på forumet fått vekk det meste av skjermen sånn røfft, innerskjermen ble ganske voldtatt men. Bulkete innerskjerm Retta innerskjerm Vikingen i ful gang med å Punkte på den nye bakskjermen. jeg helsveiset etterpå så har han som skal lakkere bilen begynt å Sparkle og pusse biler av bilen ferdig lakkert kommer! må bare få legt de inn på pcen
Patrick92 Skrevet November 3, 2011 Forfatter Skrevet November 3, 2011 Monterte på litt lister på bilen i går, skal bestille opp nye lister til dørene og noen klips så jeg får montert resten, synes bilen blir finere og finere! skal legge inn bilder av bilen i morgen
Patrick92 Skrevet November 14, 2011 Forfatter Skrevet November 14, 2011 slik så den ut etter jeg monterte den fort sammen, uten takrenne lister, grillen, svarte nyrer osv. Montert ferdig fronten! med spredere, svarte nyrer og lykter, lyke blinklys! synes den ble ganske pen jeg! mangler lister på siden og på bakfanger. å så montere eksos så er utsiden ferdig. må bare få tak i noen like vinterfelger.
Patrick92 Skrevet November 15, 2011 Forfatter Skrevet November 15, 2011 synes det selv også rød bil med svarte lister rundt om! den er finere enn fra før i allefall!
Patrick92 Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Skrevet Juni 1, 2012 Har gjort en god del mere med bilen men har ikke fått oppdatert noe særlig! ' har blandt annet fått på senkesett, satt på allelister rundt hele bilen. fått på sommerfelger osv. skal laste opp bilder i helga så får jeg lagt ut så fort som mulig! driver også å jobber med søknad om å få godkjent motorbytte til m30b35. håper dette går gjennom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå