eirikbg Skrevet November 2, 2011 Skrevet November 2, 2011 Tenkte jeg skulle opprette en egen tråd for E30'en min. Denne bilen kjøpte jeg i februar 2011 og foreløpig har bilen bare stått ute og hatt det trist. Til slutt ble bilen stjålet, men til alt hell og ved hjelp av brukere på dette forumet ble bilen funnet igjen. Nå har jeg såvidt kommet i gang med oppussingen. Holder fortsatt på å lete etter lokale, men får stå på jobb midlertidig. Så langt har jeg røsket ut nesten alt interiør og tømt bilen for vann etter at tyven knuste ruta på førersiden. Til min store overaskelse er det lite rust i gulvet. Ikke gjort: (O) Handlet: (-) Ferdig: (X) Foreløpig jobbliste: Bytte ruter til fabrikksotede (-) Bytte kanaler (O) Bytte framskjermer (O) Bytte bakskjermer (O) Ta rust på venstre dempertårn fremme (O) Ta overflate rust på vanger fremme (O) Ta det lille rust som eventuelt er i gulvet (O) Sveise igjen antenne hull (O) M-tech? (O) Montere coilovers (O) Montere rustfritt eksos(O) Lakke bilen svart(O) Bøttestoler(O) Felger med kant(O)
eirikbg Skrevet November 3, 2011 Forfatter Skrevet November 3, 2011 Selv om jeg står i et lokale jeg egentlig ikke kan skru i så klødde det litt i fingrene etter å se under framskjermene. Rust ved fremre del av kanalen. For dere som har gjort dette før. Ser det ut til at kanalene trenger å byttes?
316 Skrevet November 3, 2011 Skrevet November 3, 2011 Jeg har nettopp fått sveist på akkurat samme sted som deg, fremst på kanalen / kanten til skjermen. Samt jekkfester foran og bak. Jeg byttet ikke kanalen. Byttet ikke kanaler, sveiste inn biter her og der. Dette ble gjort av fagarbeidere så jeg har ikke detaljer... Men det ble bra det jeg har sett!
eirikbg Skrevet November 3, 2011 Forfatter Skrevet November 3, 2011 Jeg har nettopp fått sveist på akkurat samme sted som deg, fremst på kanalen / kanten til skjermen. Samt jekkfester foran og bak. Jeg byttet ikke kanalen. Byttet ikke kanaler, sveiste inn biter her og der. Dette ble gjort av fagarbeidere så jeg har ikke detaljer... Men det ble bra det jeg har sett! Hvordan vet du da at den indre kanalen ikke er utsatt for rust? Takk for kommentar btw!
316 Skrevet November 3, 2011 Skrevet November 3, 2011 Det ble kappet ut en stor bit. Så det var fritt innsyn. Hehe.
eirikbg Skrevet November 6, 2011 Forfatter Skrevet November 6, 2011 Liten setback. Viste seg at jeg hadde kjøpt Kemppi Minarc 150 og ikke Minarcmig 150. Jeg var ikke klar over at det fantes 2 forskjellige apparat Apparatet jeg kjøpte har dog mulighet for TIG sveising. Kan dette funke på karosseri?
eirikbg Skrevet November 6, 2011 Forfatter Skrevet November 6, 2011 Jeg håper jeg har en eller annen returrett. Kjøpte det brukt hos en forhandler.
eirikbg Skrevet November 7, 2011 Forfatter Skrevet November 7, 2011 Da har jeg fått ordnet opp i "flausen" med sveiseapparatet. Leverer tilbake det jeg kjøpte og legger i noen kroner for et annet apparat. Nå går jeg bare å venter på avgjørelsen om jeg får lokale eller ikke. Det er tømmrer firmaet til en kompis som skal leie lokale som er større enn de trenger. Ellers går jeg å venter på lønn slik at jeg kan bestille en drøss med karroseri deler samt andre god saker
eirikbg Skrevet November 7, 2011 Forfatter Skrevet November 7, 2011 Jeg har 2 forskjellige felger jeg driver å vurderer til bilen. Problemet er bare at disse antagelig koster rundt 2 månedslønner. Tar gjerne imot forslag på felger som ikke alle andre har.
leif harald Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Slutte å sitte her når du er på jobb, heller komme deg hit å demontere ruter og diskutere felger fra tyskland til en bra pris heller Blir bra dette, endelig begynner det å bli litt e30 på haugalandet
eirikbg Skrevet November 7, 2011 Forfatter Skrevet November 7, 2011 Leif Harald: Sånn er det når jeg bruker datamaskin i jobb Men skal innrømme at Bimmers stjeler litt mye tid på jobb. Desverre betyr ikke det at jeg kan stikke til Vea midt i arbeidstiden for hyggelig felgprat og skruing. Jeg er ferdig på jobb 16.30 i dag. Befinner du deg på Vea da eller har arbeidslysten dabbet av på det tidspunktet? Nå må jeg bare få bilen inn i et lokale kjappest mulig. Klør etter å jobbe på bilen. Hvorfor er ikke du på jobb forresten?
eirikbg Skrevet November 9, 2011 Forfatter Skrevet November 9, 2011 Har vært å handlet ruter til bilen etter at den ene ble knust da den ble stjålet. Hadde en deal med Leif Harald på forumet. Jeg skulle skru ut vinduene selv. Endte opp med å stå med henda i lomma mens Leif Harald jobba Takk for handelen å praten!!
skogsland Skrevet November 9, 2011 Skrevet November 9, 2011 Hadde rust samme sted som deg på begge sidene. Bytta ikke kanaler i det heletatt og det ble ganske bra. Gjorde det ikke selv da men du kan se bilder på prosjekttråden min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå