Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei all sammen. Jeg har lagt merke til at airbag lampen på dashbordet begynte å lyse på e46 min. Tingen er sånn at den ikke lyser konstant. Slår jeg på motor, så kan det hende at den lyser i 40 sek, så går bort #-o . Og dette har skjedd flere ganger, har noen ideer om hva det kan være?

Skrevet

Tipper det er sensoren i setet som er utslitt. Min sensor på passasjer sida har begynt å slå seg av / på.

Du trenger en diagnose for å være sikker.

Skrevet

velkommen i airbaglampeklubben..:) blir ofte nevnt som loco sier at sensoren ryker.. gjerne i passasjersetet.. men trenger ikke være det.. hadde liknende prob på min e46 men den slo seg av å på 2 ganger i sekundet.. bare flimret.. på en diagnose test fikk de ikke kontakt med styreenheten til airbag så kom ikke lengre med det..

problemet mener jeg var i rattet mitt for når jeg trykka det helt inn lyste det permanent og og hornet funka ikke samt masse annet i displayet..

hos meg forsvant problemet etter jeg fikk nullstilt servicelampa merkelig nok og har ikke sett det igjen.. gud vet hva problemet var...

se over sikringene dine kan du jo prøve på først...

Post gjerne om du finner konkret feil...:)

Skrevet

Hei hei! Når jeg kjøpte min E46 så lyste også Airbag lampen! Jeg hadde den på et orginalt BMW verksted og de fortalte meg at det mest sannsynlig var sleperingen i rattet og at det ville koste rundt 1900 kr.. Etter fikk jeg min kjære nabo som er bilmekaniker til å fikse dette! Han dro på bil huggeren og der hadde de en 2004 mod E46 som var nesten totalvrak men sleperingen var veldig hel og fin! Fikk den kjempe billig og alt av problemer er borte! Veldig grei løsning! :-)

Skrevet
Hei hei! Når jeg kjøpte min E46 så lyste også Airbag lampen! Jeg hadde den på et orginalt BMW verksted og de fortalte meg at det mest sannsynlig var sleperingen i rattet og at det ville koste rundt 1900 kr.. Etter fikk jeg min kjære nabo som er bilmekaniker til å fikse dette! Han dro på bil huggeren og der hadde de en 2004 mod E46 som var nesten totalvrak men sleperingen var veldig hel og fin! Fikk den kjempe billig og alt av problemer er borte! Veldig grei løsning! :-)

ser ikke bort det var dette på min også da siden det var i rattet.. kjempegreit å vite i tilfelle det kommer igjen..:)

for å ikke stjele tråden her så håper trådstarter finner problemet med lampa si...:)

Skrevet

Takk for alle som svarte meg. Skal Først handle meg en diagnose apparat så da skal jeg sjekke dette opp. :D:D:D:D:D:D

Airbagen lyser noen ganger bare, ikke så ofte så tror jeg skal satse på noen annet i mellom tiden.

PS: Noen anbefaling til hvilket diagnose app. jeg kan kjøpe? Ikke så dyr, men som fungerer bra. KAn jo selvfølgelig kjøpe meg en som de bruker på verkstedet, men hva er vitsen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...