Gå til innhold

E36 325ia Stance Cab.

Hankook
 Share

Anbefalte innlegg

Barnevognskilt: http://barnevognskilt.no/default.asp?wp ... ductId=439

Takker for posetiv tilbakemeldning :D

Jeg har også 60/30mm senkesett med dempere fra supersport som er ca 3uker gammelt.

Har på vinterfelgene følgende dim: 205/55-16. Det gjorde den lavere en med 225/40-18 sommerhjul.

Skal inn 30/11-2011 for og godkjenne mitt senkesett.

Foresten hva ble dine tall på hjulstillinga?

Bare husk å få stempla og underskrift på hjulstillingskontrollen. Har ikke fått sjekket tallene enda, skal prøve å huske på å ta med meg arket inn i hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jobbe ikje du kveldskift nå?

Dette var etter kveldskiftet på Tirsdag. nærmere bestemt 01:15.

Barnevognskilt: http://barnevognskilt.no/default.asp?wp ... ductId=439

Takker for posetiv tilbakemeldning :D

Jeg har også 60/30mm senkesett med dempere fra supersport som er ca 3uker gammelt.

Har på vinterfelgene følgende dim: 205/55-16. Det gjorde den lavere en med 225/40-18 sommerhjul.

Skal inn 30/11-2011 for og godkjenne mitt senkesett.

Foresten hva ble dine tall på hjulstillinga?

Bare husk å få stempla og underskrift på hjulstillingskontrollen. Har ikke fått sjekket tallene enda, skal prøve å huske på å ta med meg arket inn i hus :)

Stempel og underskift har jeg på hjulstillings papiret. Kvittering fra verkstedet med hjulstillingskontroll og lysjustering.

Håper det skal være iorden alt slikt. Er mere usikker på høyden.

Spent på dine tall fra hjulstillinga. Har du justerbar camper og caster framme og bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til slutt tenkte jeg dere kan få se denne lille til en kamerat mopeden med 150ccm motor og MASSE oppgraderinger.

20111108_203721.jpg

Den der kjenner jeg igjen fra 3-5år siden tilbake! Følgte med på det prosjektet. :)

Flott cab forresten, skulle bare hatt noe slag av BBS/AC/OZ felger... Men det er også dyrt, somregel! #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, var ute i bilen for å sjekke om jeg fant hjulstillingskontrollpapirene, men det som skjedde var at biltilsynet bare kopierte et nytt ark ut til meg og beholdt det orginale. Utskriften jeg fikk tilbake var så svak at jeg ikke ser hva som står.

Men når jeg tenker meg om husker jeg sånn nogenlunde hva tallene var. Spissinga på venstre forhjul var 5,X % og høyre forhjul var 1,4 %. Etter kontrollen var begge 1,5 %. Så ganske mye justering på spissinga foran :P

Camber bak var vel 2,1 % på venstre bakhjul og 2,4 % på høyre bakhjul. Etter justering var disse 1,3 - 1,5 (husker ikke nøyaktig).

Caster har jeg dessverre glemt.

Jeg hadde forresten ikke justerbart senkesett. Fikk godkjent med 60/40 Supersport.

I vognkort står det: Godkjent med Supersport Senkesett. Serienummer på fjærer og farge + målinger fra skjermkant til navet foran og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, hvorfor har jeg justerbar camber foran da? :roll: alt kan skaffes vettu ;-)

bvypppcqdq130texms1v.jpg

Jeg er klar over at man kan kjøpe justerbare topplager.

Forøvrig er det D2 eller K-sport coilovers som kommer på bilen i løpet av neste år.

Heller nok litt mer mot D2 (kul farge).

Hvordan synes du dette settet er i praksis. Hatt det lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, hvorfor har jeg justerbar camber foran da? :roll: alt kan skaffes vettu ;-)

Snakket jo om orignalt da. Selvfølgelig kan man få det ved å kjøpe dette. Man kan sikkert få maskingevær på E36 også, men det er ikke originalt fra fabrikk. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, var ute i bilen for å sjekke om jeg fant hjulstillingskontrollpapirene, men det som skjedde var at biltilsynet bare kopierte et nytt ark ut til meg og beholdt det orginale. Utskriften jeg fikk tilbake var så svak at jeg ikke ser hva som står.

Men når jeg tenker meg om husker jeg sånn nogenlunde hva tallene var. Spissinga på venstre forhjul var 5,X % og høyre forhjul var 1,4 %. Etter kontrollen var begge 1,5 %. Så ganske mye justering på spissinga foran :P

Camber bak var vel 2,1 % på venstre bakhjul og 2,4 % på høyre bakhjul. Etter justering var disse 1,3 - 1,5 (husker ikke nøyaktig).

Caster har jeg dessverre glemt.

Jeg hadde forresten ikke justerbart senkesett. Fikk godkjent med 60/40 Supersport.

I vognkort står det: Godkjent med Supersport Senkesett. Serienummer på fjærer og farge + målinger fra skjermkant til navet foran og bak.

Takk for tallene.

Hvordan var din iforhold til høyde på godkjenninga? og hvilke dekk dim. brukte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrolløren dro denne 11 cm klossen under hele bilen. hadde vel klaring på 2-3 cm bare. Nå har de vel endret reglene til 8cm såvidt jeg vet. Så da går det ihvertfall greit. :)

Hadde på vinterdekka når jeg var på kontroll. 215/45/17 foran og 225/45/17 bak. :) Han sa ingenting på dekka mine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket jo om orignalt da. Selvfølgelig kan man få det ved å kjøpe dette. Man kan sikkert få maskingevær på E36 også, men det er ikke originalt fra fabrikk. :roll:

camberen bak på en senka e36 kan heller ALDRI komme innforbi normalen... så den lille justeringa på camberen bak, funker kun på orginal bil, med flunk nye fjærer... alle e36 med senk skrever, og det kan ikke gjøres noe med, utenom å kjøpe camberjusteringsstag.......

Hankook: jeg er veldig fornøyd, men, jeg kjøpte et sett mykere fjærer, så jeg kan senke den mer, uten at den blir unormalt stiv... var som å kjøre med to 2x4 foran når fjærene var i full klem for å senke mest mulig... men det er utrolig godt! hadde bilstein b8, og apex fjærer (helt nye) i ca 1 1/2 år, og D2 utklasser det så til de grader...! jeg skal alltid ha D2 framover... (ulempen er at det ikke er godkjent, men har man godkjent senk, klarer man å lure seg unna på PKKen (eu kontrollen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

camberen bak på en senka e36 kan heller ALDRI komme innforbi normalen... så den lille justeringa på camberen bak, funker kun på orginal bil, med flunk nye fjærer... alle e36 med senk skrever, og det kan ikke gjøres noe med, utenom å kjøpe camberjusteringsstag.......

Hankook: jeg er veldig fornøyd, men, jeg kjøpte et sett mykere fjærer, så jeg kan senke den mer, uten at den blir unormalt stiv... var som å kjøre med to 2x4 foran når fjærene var i full klem for å senke mest mulig... men det er utrolig godt! hadde bilstein b8, og apex fjærer (helt nye) i ca 1 1/2 år, og D2 utklasser det så til de grader...! jeg skal alltid ha D2 framover... (ulempen er at det ikke er godkjent, men har man godkjent senk, klarer man å lure seg unna på PKKen (eu kontrollen)

Ok.

Blir nok til at jeg også handler meg d2 coilovers på nyåret, må selvsagt vente til jeg har fått skrevet inn supersport senkesettet.

Vasket og polerte bilen igår nå som vinteren kommer.

20111125_014854.jpg

20111125_014904.jpg

20111125_014922.jpg

20111125_014934.jpg

20111125_014841.jpg

Skal montere sorte nyrer og instrument ringer i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil! Har fått skikkelig sansen for mørke grønne E36 i det siste :) Du bør skaffe litt avskjerming mellom motor og luftfilter, ellers trekkes det unødvendig mye varmluft inn.

Skal gjør noe med luft inntaket ja, det kommer.

Liten update i dag også:

1gdzapbeq0bg4e4evl1n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...