Gå til innhold

E36 M3 3.0 '95

flonoen
 Share

Anbefalte innlegg

Artig med flere M3'er i Bergen! 8)

Denne var jo veldig fin, og liker planene dine om vingen med carbonflipp. Denne syns jeg ser skamrå ut, har faktisk vurdert den selv, men det ble original motorsport vinge på meg, i første omgang :D Men om du skal ha vinge med flipp bak, så syns jeg det hadde vært tøft med noen GT splitters eller en leppe foran som står i stil til vingen :)

Av uoriginale/originale deler så syns jeg du skulle kjøpt originalt, brukt er ikke gale om det funker, og er god stand på delen.

Kjøpte en ganske dyr del uoriginal til bilen, dette var en lambdasonde, denne kostet over 2000,- ny, eller litt over 1000,- uoriginal, jeg gikk for den uoriginale. Måtte modifisere kontakten på, men denne funker fortsatt ikke, måtte da så klippe av kontakten på sensoren og lodde på nye sonden på gamle ledningspluggen. Siste gang jeg kjøper uoriginale deler, hehe :P

Men om du skal lakkere om igjen, så syns jeg du burde lakkere den i samme farge, ikke at den grønnfargen til M3GT er så spesielt fin heller, syns jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, om det er sånn at de uoriginale delene er slengt sammen på måfå og ikke passer sammen fysisk engang, så må jeg jo iallefall ta steget opp til originalt. Får sende avgårde en mail til koed og høre hvor langt den brukte har gått, om de har noe info på det i det hele tatt.

British racing green er jo drittøft Jokkke! Men heller nok mer mot en original farge som ble levert til m3. Først vil jeg prøve med en detailer som sagt, sikkert mye de kan få til med litt sliten lakk.

Pen coupe du har selv! Stakk nett innom tråden din og så gjennom bildene på førstesida, og var tenkt å skrive "du burde kanskje friska opp bilen med noen nye stoler", men det slapp jeg heldigvis, du har jo fiksa det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om det er sånn at de uoriginale delene er slengt sammen på måfå og ikke passer sammen fysisk engang, så må jeg jo iallefall ta steget opp til originalt. Får sende avgårde en mail til koed og høre hvor langt den brukte har gått, om de har noe info på det i det hele tatt.

British racing green er jo drittøft Jokkke! Men heller nok mer mot en original farge som ble levert til m3. Først vil jeg prøve med en detailer som sagt, sikkert mye de kan få til med litt sliten lakk.

Pen coupe du har selv! Stakk nett innom tråden din og så gjennom bildene på førstesida, og var tenkt å skrive "du burde kanskje friska opp bilen med noen nye stoler", men det slapp jeg heldigvis, du har jo fiksa det!

Ja greit da, british racing green er litt fet allikavell :D En detailer kan sikkert få fikset lakken litt ja, men så ikke helt god ut de ripene?

Takk for det :) Hehe ja stolene som stod i originalt var stygg som fy, kastet de i restavfall på Lønningen :lol: Men det blir nok vader stoler tilslutt, hvordan er vader stolene å sitte i? Virker utrolig gode hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok valgt originale deler hvis jeg hadde hatt en M3. Viktig at ting passer som hånd i hanske og ikke at du må jalla modifisere for at det skal passe.

Hvis du tenker på hellakkering av bilen, ville jeg gått for samme farge som du allerede har. Men tror lakken blir vel så bra hvis du bare vasker, lakkrens, clay og polerer bilen. Gjenta om nødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis JEG vasker, lakkrens, clay og polerer blir det nok ikke bra, men om en som kan det gjør det blir det sikkert bra.

Jokkke: Setene er ganske gode å sitte i, gir bra støtte uten å være trange. Fine å se på er de og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte nye frambremser til kjerra nettopp, havnet på Zimmermann flytende skiver i original dimensjon hos Schmiedmann, og bestiller meg EBC bluestuff klosser til. Spanderer gjerne klosser til bakbremser også, men holder skivene originale der.

Så får vi håpe det blir bra!

Har enda ikke somlet meg til å kjøpe vannpumpe :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at vannpumpa røyk. Er bare å skaffe seg ny en så fort som mulig. Regner med at bilen er stua bort for vinteren nå?

Hvis du skal selge felga / dekk som står på bilder på side 1 er jeg interessert. Kan betale godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen store planer om salg av de enda, men kjekt å bytte litt innimellom! Trasig at ting ryker, spesielt når det koster såpass som det gjør, men samtidig får jeg en god grunn til å skru litt og lære meg litt underveis. Hadde jo ikke begynt å rote nedi der om ikke ting rauk

Bør vel få byttet og fylt på med kjølevæske før kulda setter skikkelig inn, blanda jo ut med litt vann da jeg fikk beskjed om at den hadde lite kjølevæske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok ikke brukes i vinter nei, den er ikke vinterkjørt siden den kom til landet, og tenker ikke da utsette den for saltinga selv heller.

Angående vinterlagring, så en batterilader hos clasern i dag:

http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... =161762580

Brukandes? Slik vedlikeholdslading gjennom vinteren jeg tenker på. Står i garasje, men ikke oppvarmet. Og oljeskift, før eller etter vinteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har fått deg :wink:

Ingen umulig oppgave å fikse lakken på denne bilen vil jeg tro. Uten å sett ripene nærmere kan hvertfall 80% av det bli borte.

Kunne tatt på meg utfordringen, men holder til ved Oslo. Litt langt unna.

Uansett, hold den så original som mulig, M3 er best slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene bildet av riper på førstesida er der det er verst på bilen. Resten er stort sett veldig overfladiske greier.

Originalt er flott ja, men litt smått kommer jeg nok til å putle med. Ny eksos og coilovers står høyest på ønskelista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farter rundt i en a3 1,8t, ca 190hk på 1150kg. Gøyal bil, men fwd+glatte veier er ikke alltid like kult. Prøver å få solgt den/bytta den i en e34/30/36, men ingen vil ha virker det som. Beholder den heller enn å selge for billig. Er jo litt glad i den, har jo vert med noen runder rundt ringen faktisk! Med dønn std bremser, det funka særs dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...