Gå til innhold

E36 M3 3.0 '95

flonoen
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann Niklas! Kjekt du følger med, prøver å ta godt vare på gliset.

C-stolpen har litt stygge riper ja, er det dei du tenker på? Eg tenkte laste opp litt bilder på detailersclub-forumet og høre om dei har trua på å rette det litt opp igjen iallefall. Ellers er det jo endel stygge steinsprutskader på panser òg.

Har drøya litt lenge med oljeskiftet nå, så må få somlet meg til å handle filter og olje snart. Trur det blir Castrol Edge 10w-60. Hugser du kva olje du fylte på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaaaa.. Fryktelig lat for tida! Og så veldig hardt å begynne på slikt når alternativet er å bare kjøre :)

Men må ta meg ei helg/uke med litt mekking og fiksing av m3'en, få satt på bremser, kw og kn, samt må ha nye dekk bak iallefall, blir sikkert på alle 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på C-stolpen ja, og litt under på skjerm. Det er mogleg dei kan fjernast med litt spiss kompetanse og polering.. detailersclub har mange som kan svare deg på det vil eg tru..

Dersom du ikkje har kjørt så langt sidan kjøp så er det nok ingen stor fare, eg meinar å hugsa at eg skifta olja rett før du kjøpte bilen. Men sidan den har stått i vinter så bør du nok skifta no.

Eg har brukt Agip 10-60 eller Castrol TWS Motorolje 10W-60 og det har fungert fint, var iallefall torr og fin med 0 oljeforbruk dei åra som eg hadde bilen.

Lite spørsmål, har du montert nye bremser framme? Har ein misstanke om at det er tannstanga som er problemet og har slakk slik som eg fortalte deg. Har du funnet ut eller gjort noko der?

Du får senka mykje med 255 bak, kanten er "bretta" inn og dekket går heilt opp utan subbing eller at det tar i. Felgane er 7.5 og 8.5

Niklas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje bytta bremser nei, men har kjøpt nye 3.2-bremseskiver og nye klosser som ligger klar til montering. Så tenkte eg levere hjula til balansering, sjekke om det kanskje ligg der. Forhåpentligvis ligg problemet i bremsen eller felgen, men time will show. Egentlig skulle eg gjere alt dette i vinter, men tida har flydd viser det seg.

Grunnen til at eg bytter dekk no er at det er et stygt sår i veggen på eine bakdekket som ikkje ser heilt bra ut. Framdekka er fine, så kan godt hende det kun vert nye bakdekk. Passer 235 bra på 8,5" felg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kanskje spara deg for ein del tid så har eg gjort følgjande utan at slakk/vibrasjon i ratt forsvann:

Skifta skiver og klossar forran, endeledd (indre og ytre), stab stag foringar og ledd (kylling bein), bærearmar og foringar til desse, nye dekk og balansering to ganger og til slutt hjulstilling. Der klarte mekanikaren ikkje å få heilt rett hjulvinkel, han meinte at det var ein slakk i styringa..Eg holder ein fing på tannstanga.

Eg hadde 235 bak før og det sitt fint på 8,5 men du får ikkje dekk strekk.

Niklas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremser tok jeg som en oppgradering, og hugser du nevnte du hadde byttet det når jeg kjøpte bilen. Men ser jo at du har prøvd det meste i forstillinga, så da peker det nok på tannstang som du nevner.

Dekkstrekk er ikke så farlig for min del, synst igrunn det er ganske fett sånn det er nå med 255 på. Noen som vet om det er "lett" å få godkjent 3.2-m3'en sine dekkdimensjoner i vognkort? Den har jo 7,5 og 8,5 felger, med 225 framme og 245 bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å prøve å få godkjent dekk syns jeg er helt høl i huet. Hvis du mot formodning en eller annen gang skal bli stoppet og de pirker på dekka dine så er det bare å vise den med orginal dim. Jeg føler BT bare bryr seg om at ikke felgene stikker utenfor skjermbuene her til lands. De sa ingenting på mine felger/dekk når jeg godkjente senkesettet mitt. Han fyren bare så om de var innafor hjulbuene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som thewiz skriv så trur ikkje eg at dekk dimensjonen du viser til på 3,2 er ein stor sak.

Du har vel alternativ dekk dim i vognkortet 215 forran og 235 bak, dersom du kjører med 225 forran og 245 bak så er vel det innanfor det som bt tollererer.. Uansett så trur eg det er lett å gå til bt med kopi av manual eller vognkort og visa til at du har same felgar med 7,5 og 8,5. Det var det eg gjor for å godkjenne med 3,0 sine dimensjonar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det står 215 og 235 i vognkort har eg helt glemt, og det er jo rett som du sier at man kan endre dim likt framme og bak, så da er jo faktisk alt på stell!

Er faktisk på Stord i dag, men måtte ta 535'en da det var snø i Bergen da jeg våkna i morges :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har kjerra fått seg nye bakdekk, 245/40R17, ContiSportContact 3. Forjævlig å bytte ut bakhjula som sto på igrunn, er jo årevis med spor igjen på de!

Skifta olje gjorde jeg nettopp, og planen er å få unnagjort bremsebytte i helga også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på biltema i går, og handlet meg carbonfilm. Aldri følt meg så harry før, han på delelageret trodde sikkert jeg skulle rett og og foliere panseret på 240'en min.

Måtte få vekk en liten tredetalj. Den plate under kjørecomputeren var slik nøttebrunt tre, så ikke ut. Ved har ingenting i en bil å gjøre (med mindre det er en engelsk en). Synst resultatet ble ganske bra. Synd jeg ikke tok bilde slik det var før.

atxztu5aac4690zt1uc6.jpg

8wczuaxoics6zaburumy.jpg

Nå må jeg bare få meg et slikt lite deksel som det stikker en liten rød knapp opp av på nederste bilde der. Utrulig hvor mye sånne småting kan irritere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...