Gå til innhold

93 E36 316 kokte på tomgang. Vil ikke starte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 93 mod 316i e36, som kokte igår mens den sto på tomgang, etter ca. 10 min kjølte den seg ned og jeg fikk startet og alt gikk som det skulle. Men idag får jeg ikke starte den i hele tatt, det er ingen liv i motoren i hele tatt !!! hva kan være problemet ???

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kompresjonstest.

Du har ikke en kjølevannslekkasje da?

Høres rart ut at toppen skal ta skade av å koke på tomgang, men nå har jeg ikke voldsomt med kjennskap til disse motorene.

Skrevet
Ligger i feil forum denne vel? :P Med mindre bilen skal selges i deler....

Svarte. Var sikker på at jeg flyttet den i går, men der har jeg visst ikke fått til. #-o

Skrevet

nei, jeg kunne bare høre at vannet kokte inn i motoren !! fikk startet den men etter at jeg kjører den i 20 -30 min, så begynner den å koke igjen ?? hva kan det være av da??

Skrevet

kaputt viskosikobling på vifta?

Gåen termostat?

Gåen vannpumpe?

Du kan begynne med å kjenne om radiatoren blir varm når motoren har nådd driftstemperatur.

Skrevet

Hvis ikke radiatoren blir varm når bilen har driftstemp er ihvertfall det et tegn på at pumpe og/eller termostat er gåen.

Hvordan testet du termostat?

Skrevet

radiatoren ble varm på driftstemp !! skrude ut termostatoren og blåste inn hvor man fyller kjølevann og det gikk kom vann ut termostatoren!! er det riktig måte å teste det på eller ikke?

Skrevet

Man kan teste den ved å koke den, og sjekke om den faktisk åpner når vannet nærmer seg kokepunkt. Dog er det ikke sikkert at den fungerer 100%, selv om testen tilsier at den fungerer som den skal.

Vedr. dette startproblemet ditt, klikker det i startmotoren når du vrir på nøkkelen?

kan være at toppakning har røket (som nevnt), og fylt sylinderen med vann slik at motoren ikke lengre roterer. Dog er dette en litt "far out" teori, og jeg har ikke hørt om at det har skjedd før. Du kan jo ta ut tennpluggene for å sjekke at disse ser like ut, og at de er tørre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...