thoslags Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 Har endel vibrasjoner. Har forstått at det kan vere 1: motorfestene eller 2: vibrasjonsdemper som er problemet. Men korleis skal eg finne ut om det er 1 eller 2 som er problemet? Setene vibrerer godt, og man kjenner det i kroppen. Hanskerommet klirrer og når eg kjører i kø i litt bakke så motoren får litt motstand på lavt turtall så vibrerer den veldig. For meg så virker det som det er motorfestene. Det har blitt endel verre etter bilen passerte 200000km. No har den gått 217000km. Anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 Start med motorfester. De er rimelige og enkle å bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet November 5, 2011 Forfatter Share Skrevet November 5, 2011 Takk for svar. Ja tenker at motorfestene må byttes, dei er vel ganske slitt uansett når bilen har gått så langt? Men er jo litt dumt om det er kun vibrasjonsdemperen som er slitt, så må eg bruke meir enn nødvendig. Bilen blir nok satt på verksted for jobben så det vil nok bli endel likevel. Viss ikkje det er noken i Bergens område som har gjort jobben før og har lyst på litt ekstra peng? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightmare Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 girkasse festene, gummifester. mine var iallefall gående en gang og da var det i tilleg til det du sier, en følelse av at det var skikkelig slark i drivværket. noe som forsvant betraktilig når de ble byttet. dette var en e34 520 da men det er myye værre når et av motorfestene går. kjørte fra hønefoss til larvik engang med bare en "motorfestearm", idioti ja, men jeg måtte det. og tro meg det merka man skikkelig. her var hele armen knekt pga utforkjøring da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 Vibrasjonsdemper pleier å være en rimelig rett-frem ting å bytte da Ved gåen vibrasjonsdemper (eller i værste fall svinghjul) vil vibrasjonene følge turtallet. Ville begynt med motorfester og girkassefester. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet November 6, 2011 Forfatter Share Skrevet November 6, 2011 Takk for svar Begynner nok med motorfestene. For det er ikkje noke særlig vibrering over 1000rpm. Det er når bilen går på tomgang, eller når motoren får litt motstand på veldig lavt turtall. Men har merka at når eg holder på girspaken mens turtallet øker så kjenner eg en slags vibrering i spaken som eg ikkje har kjent før. Då er det vel kanskje ganske sansynlig at girkassefestene er dårlige og. Kanskje det er en kombinasjon av begge deler:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå