Gå til innhold

Dynamostøy - E34

Share

Anbefalte innlegg

Eg hadde litt dynamostøy når eg monterte anlegg i min e34.

Forsterkeren låg berre løs baki for å teste litt.

Da eg monterte forsterkeren skikkeligt og la kablene skikkeligt, so forsvant dynamostøyen.

So prøv å dra signalkablene litt annerledes.

Mitt problem var nok strøm og signalkabel som var for nært i bagasjerommet.

Hugs å koble ifra batteriet før du styre på med koblingane på anlegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett bakfra og fremover har jeg signalkabel + venstre HT-kabel på venstre side. På høyre side har jeg + strømkabel + høyre HT-kabel. Alt går igjennom på høyre side på bakveggen. Burde jeg hatt signalkabelen gjennom på venstre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og dette.

Mye av støyen forsvant med litt justering av signalkabel, men mistenker at jording til spiller ikke er god nok. Har ikke hatt tid til å teste den teorien enda.

Har testet flere jordingspunkter for forsterker uten å ha merket forskjell.

Finnes det ikke en folie eller noe man kan legge mellom signal/strømkabler der disse krysser hverandre bak forsterker for å redusere støy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å "wrappe" signalkablene og strømkablene baki hver for seg med aluminiumsfolie, dette gjorde ingen forskjell.

Har separert signal og power på hver sin side av bilen, mens baki krysser de hverandre da jeg har forsterkere på begge sider.

Skal legge til at støyen min er varierende, den er værst om anlegget har stått å spilt mens motoren er av og jeg starter opp og kjører igjen.

Om jeg starter kald bil og "kaldt" anlegg samtidig er støyen nesten ikke der.

Man får jo tak i produkter som dette, men fungerer det ? Noen som har prøvd ?

http://www.ebay.com/itm/12V-120A-Altern ... 3a6aff5c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå testet litt forskjellig. Tok å koblet meg direkte på forsterkeren med 3.5mm-RCA. Da forsvant dynamostøyen. Støyen stammer altså fra spiller eller signalkabel. Forventer egentlig at det er signalkabelen som er problemet. Den fulgte med Biltema sin HIGH-ENd( ikke rusk :lol: ) kabelpakke. Dog ønsker jeg å prøve andre løsninger før jeg går igang med utskifting av denne. Jeg er usikker på om jeg koblet signalkabelen på forsterker før jord. Er fullt mulig det. Er jeg isåfall garantert å ha fått brent jordingsbane? Hva gjør jeg i så tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...