RF91 Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Som overskrifta sier så lurer jeg på hvor jeg burde kjøpe coilovers til E30'en min. Krava jeg har til settet er tüv, justerbart (selvsagt), at det er noelunde bra kvalitet og at det er stivt men ikke FOR stivt Hadde tenkt meg noe rundt 6-7 lakser max, men alt etter hva dere sier Kommer ikke til å kjøpe coilovers til mer enn 10 hvertfall. Noen som har noen erfaringer med forskjellige merker? Og er det mulig å få coilover bak på E30, eller må det bli demper og fjær der uansett? Mener jeg har sett noen som hadde coilovers bak og, men mulig eg husker feil.. Må jeg ha 5bolts nav for å få coilovere bak kanskje?
ehrnst Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Du må forsterke tempertårn om du skal ha coilover bak. Til den prisen med tuv hadde jeg kjøpt noe fra fk. Kønigsport el.
RF91 Skrevet November 5, 2011 Forfatter Skrevet November 5, 2011 Hvordan forsterker man dem da? Får man noen plater som man får til diffen på E36 M3? Og har du noen forhandlere å anbefale? Har sjekka litt på GS, Koed og Schmiedmann fra før
Jørgen Lie Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 Koed har vel OK pris på FK coilovers? De har riktignok fjær og demper. Lurer på om kanskje D2 eller Supersport har med demper/fjær i ett bak. Da må du også huske at du kanskje kommer til og trøble med felger. 10x17" bak f.eks, med ET rundt 20 vil ta borti plastbeskyttelsen for demper bak med vanlig fjær/demper-senk. Forsterket dempertårnlager bak fåes kjøpt bl.a på GS. Du trenger vel ikke 5-bolts bak for å få det justerbart nei.
RF91 Skrevet November 6, 2011 Forfatter Skrevet November 6, 2011 Tror D2 er med demper/fjær i et, ja. Men er ikke sikker på om det er tüv på de... Mener å huske at de er i samme gate som k-sport slik sett. 10x17 tror jeg ikke kommer på min E30 noen gang Men er på utkikk etter nye felger med tiden, så skal aldri si aldri heller Så det er bare lageret som må handles inn? Jeg var trodde det var snakk om noe sveising av noe slag
Remi Berg Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 De aller fleste justerbare senkesett med TÜV er slik at fjærbein må sendes inn å bygges om på E30. Vet det er en produsent som ikke trenger dette, men kommer ikke på hva denne heter. Hos D2 kan du velge om du vil ha demper og fjær hver for seg eller som en enhet. Det er med forsterkede demperlager foran og bak på D2. D2 har enten bolt on foran eller sveisesett. Om du skal ha dempere og fjær som en enhet bak på E30 holder det ikke å bare bytte lager, her må du sveise inn noen forsterkninger ettersom demperfestet bak ikke er konstruert for å bære vekten av bilen. Du får heller ikke slike sett med TÜV papir som du etterspør.
RF91 Skrevet November 6, 2011 Forfatter Skrevet November 6, 2011 Veit. Har liggende et sett med fjærbein om jeg tenkte jeg skulle sende inn når den tid kommer Men hvis man ikke får papirer på sett med demper og fjær i et bak så er det helt uinteressant. Jeg vil jo ha dette godkjent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå