Balltre Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Er det noen som har prøvd denne garantien fra Norge? Hvis ikke, hvordan gjør man det overfor tollen i slike situasjoner hvor man må sende varen til utlandet for en garantireperasjon?
Der Barockengel Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Hvis ikke, hvordan gjør man det overfor tollen i slike situasjoner hvor man må sende varen til utlandet for en garantireperasjon? Jeg kan ikke kommentere Konis livstidsgaranti spesielt, men det andre spørsmålet ditt er ganske greit: Når du returnerer produktet, fyller du ut en proforma faktura som legges ved pakken. Her spesifiseres innholdet og dets verdi - dvs. produktets listepris som nytt. Deretter krysses det av for at pakkens innhold sendes til mottager for reparasjon. På denne måten slipper både mottager å betale for å få pakken gjennom tollen, og du slipper å fortolle produktet på nytt når du får det tilbake igjen. En annen fordel med denne prosedyren, er at den gir en ekstra sikkerhet mot at mottager beholder pakken selv i stedet for å sende innholdet tilbake til deg: Så lenge det dreier seg om et land der man vil måtte betale toll, moms eller salgsskatt for å motta pakken, vil tollmyndighetene ikke la pakken bli for lenge i landet før den må sendes tilbake.
Balltre Skrevet November 5, 2011 Forfatter Skrevet November 5, 2011 Og dette skjemaet fåes hos tollen?
Der Barockengel Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Og dette skjemaet fåes hos tollen? Sist jeg måtte ha et, fikk jeg det hos Posten.
Der Barockengel Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Nyttig link: Proforma faktura hos Posten i pdf-format
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå