Gå til innhold

Friske opp bakstilling i E34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Tenkte jeg skulle skru ned hele bakstilling til min e34 og bytte en del foringer i vinter. Har en vibrasjon i hele bilen under gasspådrag, kjenner det vibrerer i setet blant annet, regener med det kommer bakfra da. Har byttet casterstag og foringer uten noen spesiell forskjell.

Så tenkte i hvert fall på traversforinger og difforinger, flere foringer jeg burde bytte om jeg først har nede bakstillingen? Og er det noen av disse jeg ikke klarer å brenne ut, og ha inn nye / jekke inn nye selv?

Og hvor får jeg tak i disse? Fant ikke frem til travers- og difforinger på koed, men regner med de har det en plass.

Skrevet

Stabstagsforinger?

For å finne "ukjente" ting på koed kan du finne delenummer på gs, bmwfans.info eller realoem.com og så taste inn delenummeret i handlekurven på koed.no

Skrevet

Tar du først ned bakstillingen bestiller du opp samtlige foringer på KOED hos Geir Ove, på 63874700 eller hos Schmiedmann Norge på tlf 67 17 18 19.

Jeg driver nå i helgen med det samme etter at min Touring begynnte å riste ved svinging til høyre og og nedbremsning.

Jeg byttet i sommer både casterstag og bærekuler, fjærer og linkarmsstag(kjøttbeina) og overhalt kalipterene framme og skiftet skiver og klosser rundt baut og brekksko bak.

Dette hjalp ingen ting på risting ved nedbremsing og "svømming"!

Etter en tur UNDER BILEN med stooort skruhjern med bilen på bokk, så jeg at yttre foriinger på venstre side og indre foringer på høyre side i bakstillingen var helt defekte. Hardyplata var også gåen med store sprekker :!::!: Jeg hadde ingen skjevslitasje på dekk slik som jeg hadde/har på 323en og E39 530daten.

Jeg setter bort selve pressejobben.

Betalte ca. fire tusen for dette på verksted da jeg fikk tatt bakstillingen på 323 en min i høst Det er dyrt og det finnes mange DIY er på dette her og på Autopower.se og andre steder

Jeg orker ikke bale med det selv og setter det bort, men naboen min har skiftet sine enkelt og greit selv. Dette bør du beregne endel tid på.

Jeg benyttet også anledningen til å bytte rustne bensinrør bak tanken, ett bremserør som var begynnede rustent og slipe rust fra innfestningen på bakaksel og en forholdsvis stor rustflekk i bunnen der hvor lufteslangen fra batteriet går igjennom gulvet. blir temmelig strøken teknisk nå Touringen min. Synd å bruke den som vinterbil mer :(

P

PS Sjekk øvre tårnlager for slitasje Disse kan gi mange rare symptomer på e34en som er ekstra var for dette. USIKKER så BYTT dem.

Skrevet

Tusen takk for to meget gode svar. Får ringe og høre om pris på alle foringer i powerflex, så får jeg se hvor dyrt det blir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...