Gå til innhold

Kompressor/turbo i M3?

Bimmer911
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :) Har en e36 M3 3.2 som jeg har lyst å gi litt pustehjelp.

Lurer på om noen har noen erfaringer på dette området om jeg bør kjøpe kompressorkit eller turbo...

Da tenker jeg litt på pris, monteingstid, holdbarhet osv.

Føler kompressor er enklere å montere og har høyere holdbarhet en turbo. Men turbo virker jo vannvittig aritg. Føler turbo er utrolig mye mer arbeid og vanskeligere å få til å fungere optimalt osv.

Tenker først og fremst på orginal innmat, og dra ut 420-450 hk. Men hvis jeg har oppsett som gjør at jeg kan bare bytte innmat å skru opp trykket å dra ut ca550hk når jeg går lei av de 450 så hadde det vært konge :)

Setter pris på svar og evt noen nettsider de selger osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert begge deler, og anbefaler kompressor kit. Da der er alt bolt on og du ikkje trenger og kjøpe noe her og noe der. kompressor er dyrt , men som de fleste har erfart blir det fort veldig dyrt og bygge turbo. De sier det at det du har tenkt og bruke på ett turbobygg, kan du dobble før alt er på stell, og du er fornøyd. Turbo gir jo bedre effekt, men skal du ha orginal innmat, blir det jo litt begrensninger på hvor mye trykk du kan kjøre på. Ess i Norge leverer ferdige kit, og kan nok lage ett til din bil også. Kan anbefale de på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert begge deler, og anbefaler kompressor kit. Da der er alt bolt on og du ikkje trenger og kjøpe noe her og noe der. kompressor er dyrt , men som de fleste har erfart blir det fort veldig dyrt og bygge turbo. De sier det at det du har tenkt og bruke på ett turbobygg, kan du dobble før alt er på stell, og du er fornøyd. Turbo gir jo bedre effekt, men skal du ha orginal innmat, blir det jo litt begrensninger på hvor mye trykk du kan kjøre på. Ess i Norge leverer ferdige kit, og kan nok lage ett til din bil også. Kan anbefale de på det sterkeste.

Takker for bra svar. Da får jeg ringe ESS og satse på det blir noe til våren :)

Du har vel ikke en liten prisantydning på ett kit da? Hvis ikke får jeg jo bare vite det av de selvfølgelig ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med godkjenning av slikt? Har en 3.0, hadde jo vert gøy og søkt om 321 hester ved hjelp av kompressor. Går dette, siden 3.2 har 321 hester? Noen som vet? Har jo lest at det er vanskelig med godkjenning av blåsehjelp på bmw generelt, siden de ikke blir levert med det i noen motorkonfigurasjoner bortsett fra 745i og nyere biler, men er jo noen som har fått det til. Står jo av og til til salgs godkjente turbo/kompressorbiler her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med godkjenning av slikt? Har en 3.0, hadde jo vert gøy og søkt om 321 hester ved hjelp av kompressor. Går dette, siden 3.2 har 321 hester? Noen som vet? Har jo lest at det er vanskelig med godkjenning av blåsehjelp på bmw generelt, siden de ikke blir levert med det i noen motorkonfigurasjoner bortsett fra 745i og nyere biler, men er jo noen som har fått det til. Står jo av og til til salgs godkjente turbo/kompressorbiler her.

Jeg er usikker på hvordan det er, men er bare til å sende en søknad til biltilsynet å se hva kravene er da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...