Gå til innhold

E34 - fjerne nivåregulering?

Simpel
 Share

Anbefalte innlegg

Fått lekkasje på nivåregulering et sted der bak.. Vet ikke nøyaktig hvor, da jeg ikke har fått sett på det selv enda. (I nordsjøen, slektning låner bilen). Lurer på å omgå hele problemet, men lurer på om det er tilrådelig å:

- Montere et senkesett, type 45/35mm

- Blende av alt som tilhører nivåregulering der bak så hele "problemet" er blendet bort?

Klarer meg fint uten nivåregulering da bilen ikke lastes tungt. Og har ikke lyst til å bruke uhorvelig mye penger på dempere bak til 7000 kroner stykket (de ryker vel en dag disse og) når jeg allikevel ikke trenger nivåreg.

Takksam for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk sett på det i dag. Hele nivåreguleringsanlegget ser ihjelrustet ut og jeg er svært forundret over at det er bare en plass det lekker.

Igang å blende av forut nå. Lærte den harde metoden hvor returen var, etter en slangesmell :)

Finnes det originale ikke-nivåregulerings dempere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suksess! Koblet trykk fra servopumpe til nivåreg direkte retur til servotanken, ser veldig bra ut. Og alt av nivåreguleringsrør bak kan bare ruste og lekke så mye det vil, for nå er det ikke noe olje å lekke ut :)

Skal legge ut bilder når jeg finner ut hvordan jeg laster fra mobil til PC.

Nivåreguleringsdemperne står fortsatt på. Prøvde en tur, merket ingen forskjell whatsoever. Vil dette vare? Kan disse demperene kjøres som normale dempere sålenge bilen ikke lastes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Lurer på hvordan du koblet bort nivåregulering.??

Uttaket fra servopumpa til nivåregulering er jo på trykk side.

Jeg koblet derfor denne sammen m trykk slangen mellom pumpe og snekke.

Lekker olje som vist på bilde.Slangen nærmest reimskiva er til nivåregulering.

Problemet mitt er at jeg får antagligvis for høyt trykk i pumpa så det renner olje ut av den lille umbracko skruen nede på pumpa.

Skrudde ut denne å det ser ut som en overtryksventil.

Slik jeg forstår du koblet så øker du jo trykket i reservoaret...

Forklar??????????????????

5xw6c2kb1v5ufxwoqf6b.jpg

hka83z27yl5lv9kl0hh0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok høyere trykk i reservoaret, men har ikke merket noen ulemper med det...

Har ikke bilen lenger, er en slektning som kjører den, men han har ikke sagt noe ukvemsord om løsningen.

EDIT: Ved nærmere ettertanke, reservoaret er jo langtifra tett. Så der får det ikke bygd seg opp noe videre trykk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...