Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

var ikke så dyrt sist gang jeg blei tatt, 1000kr pr lykt..

men samma det, var ikke dette jeg var ute etter og høre! :)

Skrevet

Hva skal du med xenon i tåke? Det irriterer oss andre!

Skal du gjøre noe tøft, gjør noe som ikke forstyrrer dine medbilister. Skikkelig ugreit å møte biler med xenon i tåke på mørke/våte høstkvelder. Når jeg opplever dette på veier der jeg kan risikere at folk krysser veien blir jeg direkte provosert.

Hvordan det er for dere som faktisk kjører bilene med kun park/tåke i mørket aner jeg ikke, men jeg kan aldri i livet tro at dere har tilstrekkelig sikt til å bremse ned i tide hvis noen/noe befinner seg i veien.

Skrevet

Har ingenting imot xenon i nyere biler som har reflektorer beregnet på dette + aut høydereg. Der er det bare velstand!

Skrevet

Har ikke sansen for xenon i tåkelys heller, Men e det sånn pærevarsel til tåkelys, trudde dei bare var på hovedlysan.

E det virkelig 1000,- i bot pr lykt? trudde man fikk bare mangellapp og måtte vises etterpå. Så en E39 med xenon i nær og fjern, vil han få 4K i bot heller regnes det som ei løt så blir bare 2k i bot?

Skrevet

har blitt stoppet mange ganger med xenon i alle lysene på..

og har fådd bot 1 gang fordi jeg kun kjørte med kunn tåkelys langs landeveiien når det var bekkmørkt... 2000kr (for feil lysbruk)

btw. billigere for xenonkit på vvme.com ... er akkurat samme ballastene og pærene som det der, annen boks er eneste forskjell.

Skrevet

og er foresten låv og koble opp xenon i langlys på veldig mange biler lovelig...

- En lykt godkjent for halogen i nærlys og fjernlys er Lykt merket: HCR eller HC/R

- En lykt godkjent for xenon i både nærlys og fjernlys: DCR eller DC/R

- En lykt godkjent for xenon i nærlys og halogen i fjernlys: DCHR eller DC/HR

- En lykt godkjent for xenon i fjernlys og halogen i nærlys: HCDR eller HC/DR

- En fjernlykt godkjent for halogen: HR

- Et nærlys godkjent for halogen: HC

- En fjernlykt godkjent for xenon: DR

- Et nærlys godkjent for xenon: DC

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...