jorg1s1 Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Heisann. Har en E39 520 produsert 8/'97 med M52B20 motor hvor EWS-boksen sannsynligvis er gåen, må derfor ha ny boks som må kodes om. Var innom GS Bildeler idag, de sier jeg må komme med bilen. Det var visst at sikkerhetshensyn, med tanke på tyveri/tyvegods osv. Problemet er at bilen min står 2 timer unna der jeg holder til på hverdagene, og jeg har ikke mulighet til å få fraktet denne innen normale åpningstider på verksteder (egentlig har jeg bare mulighet i helger da jeg er hjemme hvor bilen står). Er det noen som vet om noen som kan kode EWS uten å ta med hele bilen? Helst i Telemark-området eller Oslo/Drammen-området. For jeg regner med at det er mulig ved å bare ta med EWS-boks (ny og ubrukt) og nøkler (?), så skal det være mulig? Er det noen her som har mobilt utstyr og kan gjøre det kanskje? (mot betaling selvfølgelig) Spørsmål nr 2: Hvor mye er det vanlig å ta for koding av EWS? GS sa ca 1000 kr for koding + ny EWS, Alf Lie anslo rundt 2000 kr til en bekjent (usikker på om det var med ny EWS boksen inkl i prisen). Ser EWS koster ca 1100-1200 kr på GS.
jorg1s1 Skrevet November 8, 2011 Forfatter Skrevet November 8, 2011 Snakket med Koed rett etter jeg postet innlegget, de kunne fortelle at man kan bestille ferdig kodet EWS-enhet hos BMW mot at man har med legitimasjon som sjekkes opp mot reg. nr. Flott tenkte jeg, og dro ned på BMW. Det Koed sa stemte, men han hos BMW sa at selve hjernen også måtte kodes opp mot den nye EWS-enheten.. Det kunne visst ordnes om de hadde hatt en lik bil inne med samme delenr på hjerne/EWS, men det hadde de ikke. Så da var man jo like langt. Men han på BMW virket ikke heeelt kunnskapsrik på dette området, så er det noen som kan bekrefte/avkrefte om det han sa stemmer? Ellers er jeg VELDIG interessert om noen her inne kan ordne slik for meg
OLEZZ Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Du var ikke tilfeldigvis innom på økern? Mener å huske en person var innom å snakka noe om e39 og ews Men hvorfor kan du ikke ta med hjernen?
jorg1s1 Skrevet November 8, 2011 Forfatter Skrevet November 8, 2011 Nei, var i Skien Jeg spurte om det jeg også - om det gikk om jeg tok med hjernen. Men da måtte de visst ha en E39 som bruker hjerne og EWS med samme delenr som meg inne som de kunne koble opp i og kode i. Og så kunne dette demonteres igjen og monteres i min, da skulle det fungere. Men det hadde de ikke, og det er det ikke så sannsynlig at andre verken har eller vil gjøre hvis de har heller... Jeg vet ikke hvordan denne kodingen osv foregår i det hele tatt, men det gjøres kanskje igjennom motorkontakten til bilen? I samme kontakt man putter inn kontakt til Carsoft/Diagnose osv? såfall skjønner jeg hvorfor de må ha bilen eller en av samme type... Eller er det ikke slik?
OLEZZ Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Skal høre på jobben i morgen, kanskje de vet noe mer der.
OLEZZ Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Hver gang jeg koder, så bruker jeg vanlig diagnosestikk. Om det er noe annen metode, vet jeg ikke.
jorg1s1 Skrevet November 8, 2011 Forfatter Skrevet November 8, 2011 Det hadde vært helt topp om du kunne det OLEZZ! Hvis dere klarer det på Økern uten å få inn hele bilen, så kommer jeg innom på lørdag i hvertfall. Du vet ikke pris på koding + ny EWS-enhet, samt om dere har ny EWS på lager tilfeldigvis?
OLEZZ Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Blir overrasket om man kan kode uten å ha bilen der, men jeg kan høre. Tviler sterkt på at vi har ews på lager. Kan sjekke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå