Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en '97 E39 520iA som ikke starter, den er helt død. Kjørte diagnose med en laptop jeg fikk med bilen som jeg vet fungerer, den har i hvertfall blitt brukt på flere biler til andre her på forumet før. Resultatet: diagnose.jpg

Noen som kan si noe om dette...?

Skrevet

Det har jeg for så vidt skjønt, men de feilmeldingene sier meg ingenting. Poenget var uansett at den ikke får kontakt med modulene på halvparten av testene...

Skrevet

Hmm, ikke vet jeg. Men den har fungert bra tidligere i hvertfall, forrige eier har brukt den til diagnose på flere biler her inne. Jeg skulle gjerne hatt en diagnose av EWS modulen, siden jeg mistenker at den er defekt... Det hjelper dog ikke når halvparten av modulene ikke "svarer"

Skrevet

Bilen har EWS II ja. De andre som den ikke finner kan jeg dog ikke si noe om, vet ikke hva det betyr så vet derfor heller ikke om bilen har disse modulene...

Kan det at modulen ikke responderer bety at den er defekt? For det er derfor jeg tar diagnosen, har en følelse av at EWS har tatt kvelden. Men hadde jo vært fint med en feilmelding, ikke bare "does not respond"...

Skrevet
Bilen har EWS II ja. De andre som den ikke finner kan jeg dog ikke si noe om, vet ikke hva det betyr så vet derfor heller ikke om bilen har disse modulene...

Kan det at modulen ikke responderer bety at den er defekt? For det er derfor jeg tar diagnosen, har en følelse av at EWS har tatt kvelden. Men hadde jo vært fint med en feilmelding, ikke bare "does not respond"...

Om du går på hjelp og glossary får du opp alle forkortelser for dissemodulene.

Jeg er ikke så god å dette med diagnose, men har tatt noen etter hvert. Noen ganger når jeg har tatt diagnose på eldre biler(som her) har det tidvis vært veldig få moduler jeg har fått kontakt med.

Kan selvfølgelig hende modulen har tatt kvelden i og med at du ikke får kontaktmed den - men tror det er en for rask slutning.

Her må det nok feilsøkes...

Skrevet

Her må det nok feilsøkes...

Er vell det han prøver på ved å bruke carsoften da !?

I mitt hode handler feilsøking om mer enn bare det å få ut en feilmelding(spesielt når feilmeldingene ikke sier deg noe) Da må man begynne å feilsøke... Og da kreves kunnskap - ikke bare en maskin med Carsoft.

Og det kan det godt hende Jorg1s1 har, for alt hva jeg vet...

Skrevet
Har en '97 E39 520iA som ikke starter, den er helt død. Kjørte diagnose med en laptop jeg fikk med bilen som jeg vet fungerer, den har i hvertfall blitt brukt på flere biler til andre her på forumet før. Resultatet: diagnose.jpg

Noen som kan si noe om dette...?

Kan du legge ved et bilde av DME - single diagnosis?

Klarer du å koble til EWS, ved Sync Ews under "Special functions"?

Hvordan/når skjedde det? helt plutselig? har du gjort noe med det elektriske?

Hvis ikke starter går kan det være et tegn på EWS ja, men det første du må sjekke er at EWS faktisk får strøm,

gå gjennom alle sikkringer som har med motor/motorstyringen å gjøre.

Har ikke EWS selv, men hvis det finnes et rele for denne, sjekk det.

Hvis ingen av de over funker, så kan du prøve å koble deg forbi EWS, se link

(Men for å gjøre dette må du selv finne ut hvilke fargekoder som gjelder for din modell fra bently manualen):

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=714836

Skrevet

Jeg har lite/ingen kunnskap når det gjelder diagnose. Skal kjøre hver enkelt diagnose for seg og legge opp feilmeldingene her i morgen.

Bilen sto stille noen dager i sommer, kanskje en ukes tid maks. Etter det var den helt død. Jeg har ikke gjort noe med det elektriske eller noe annet. Men bilen var tom for strøm da jeg prøvde å starte den, anlegget i bilen hadde stått på og tappet batteriet helt. Jeg har gått over alt av sikringer flere ganger.

Takk for all hjelp til nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...