Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble et sønnak superline 95ah 800a

burde være nok til det meste det.

det som stod i var et uni bull batteri 48ah 450a som ikke ville lade til mere en hallfult med lader , så var modent for bytte.

ikke minst var det satt en bordbit for og få dette batterie til og sitte fast, da det var alt for lite :P

• 1 month later...
Skrevet

Om det er kalium eller sølv tror jeg er ikke spiller noen rolle amg batterier er best ,men av egen erfaring så kjøp det største batteriet du får plass til (har råd til),90-95-eller 100 amp,bare fordeler med ett batteri som er kraftigere enn orginal.

Skrevet

personlig så jeg jo på et agm batteri da jeg startet denne tråden.

men endte opp med en sønnak 800a 95ah dette passet iværtfall perfekt i min bil (e39 stv)

er meget fornøyd og driver sub osv osv på dette batteriet.

Skrevet

Om du setter inn mye større batteri kan du få problemer med ladingen, da dynamos kapasitet står i forhold til bilens forbruk og størrelse på batteriet. Ved mye småkjøring og høyt strømforbruk sliter en liten dynamo/lader med å piffe opp et stort batteri.

Skrevet

ser ikke dette som et problem siden jeg har en del lengre kjøring for ikke og glemme kjøring med hund (uten sub) så dynamoen burde ikke ha noe problem med og holde nivået på et greit nivå :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...