Gå til innhold

Voldsom tikking ved oppstart / kald motor - Youtube klipp s1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser jo ut som du har en sånn vakuum boks som blåser inn luft i eksosen din.

Om du står foran bilen og hører, du hører ikke blåselyder derfra når bilen er kald? at den lekker lissom? For når bilen blir varm, drar den vakuum og tetter seg.?

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Veldig vanskelig å høre blåselyder fra vakuumboks når radiatorvifta går rundt. Merker jo at det blåser heftig, men om dette er fra radiatorvifta eller vakuumboks er jeg usikker på.

Hvor ekstakt er det vakuumboks kan lekke? Kan kanskje feilsøke ved å feste plastikk rundt, og hvis plastikken trekker seg inn mot boksen, er det lekk?

Skrevet

min lakk i toppen på den. Der popnaglene er festet. er vel 8 popnagler rundt der....mange av mine er løse, men det lekker bare når bilen er kald.

Skrevet

Hvor er disse 8 popnaglene? Hvis du ser på bildet nr 2. hvor utifra dette er disse naglene. Går det ann å stramme disse, eller må de byttes?

Skrevet

Bilen ble veldig smokey når jeg etterfylte med PEAK kjølevæske. Motor var riktig nok kald, men ikke vært så smokey før. Anyone? 2cep5lg.jpg

Skrevet

Tror egentlig det, røyk godt av andre biler istad når jeg var ute å kjøre. Kan også komme av at jeg nettopp vasket bilen også.

Skrevet

tipper registerkjedet ditt har strekkt seg såpass at strammeren ikke klarer å stramme det mer.. (stammeren bunner)

har bytta motor på en slik bil med AKORATT samme lyd. prøvde å bytte kjedestrammeren uten nytte.

når du holder hånda på dekselet foran på motoren "kjenner" du lyden der.. er jo "kjent" at på disse motorene ryker/strekker registerkjedet seg i ny og ne..

hvorfor lyden forsvinner når den er varm er ikke godt å si. men jeg ville ikke ha kjørt med bilen.

Skrevet

hmm, siden du sa at du bytta motor, hjalp ikke å bytte kjede og strammer da altså?

Eneste grunnen til at jeg tviler på at det er kjede er fordi man ikke hører noe til lyden når motor er varm. Kakla motoren du jobbet med når den var varm?

• 8 months later...
Skrevet

Jeg velger å dra opp denne tråden litt igjen. Har fortsatt samme problemer som før. Har riktig nok kjørt med bilen hver dag uten problemer. Jeg har tatt ut kjedestrammeren og renset denne, men problemet ble ikke bedre.

Byttet også til Castrol olje som er anbefalt til disse motorene, men ingen bedring. Trenger tips.

Skrevet

Det høres ut som Plastikk sleidene som registerkjedet sklir mot er Løse å lager klirrelyd... På min 93 Is motor skranglet voldsomt/ hørtes ut som en dieselmotor de siste 35000 km jeg kjørte med den.. Sleiden ristet helt løs på min til slutt og tullet seg rundt tannhjulet på krontappen nederst i motor.. Registeret rapet over å stuka ventilene :( så jeg byttet motor istede for å reparere den gammle...

Skrevet

Ok, jeg mener også det kan være kjede som rakler. Hva er lurt å gjøre i slike tilfeller? Bytte strammer og kjede?

Skrevet

Jeg ville skrudd av toppdekselet og de 2 dekslene forran på motorn. da får du se om de plastsleidene på registerkjedet er hele og fastskrudde, noe jeg tviler på etter å ha hørt klirrelyden på videoen du la ut...

rotxapoplq5efy6f5mvl.gif

Nr: 14 og Nr: 6 på bildet er disse sleidene i plast.

Skrevet

Takk skal du ha! Da vet jeg sånn nogenlunde hva jeg skal se etter. Kan det være så enkelt som å bytte disse plastgreiene, så er problemet løst?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...