gullsakar Skrevet November 12, 2011 Share Skrevet November 12, 2011 Hei.. bytta olja på kjerra idag. E46 med M52 motor. denne gangen tok jeg ned hele dekslet under å ikke bare til bunnpluggen.. da så jeg dette.. Har byttet 3 dårlige slangeklemmer. to på servoslangene inn til servohus og en inn på pumpa. mulig det hjelper.. Men for meg ser den ''dryppen'' på bildet ut som motorolje. var vanskelig å skille det på lukten.. kan det være fra peilerøret?? ikke merket no markant oljetap på nivå heller.(bare endel ojlerester på bunndeksel) i tillegg var det veldig ''surklelyd oppi røret.. mener å ha lest at det kan være tett veivhus vent...?? stemmer det?? er det noen som har noen tanker om dette? så jekla vanskelig å se no i det trange motorrommet uten å begynne demontering.. på forhånd takk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Random Hero Skrevet November 12, 2011 Share Skrevet November 12, 2011 Pleier ofte å være dårlig koblinger på servo slangene. så lekker det fra feks beholderen, så renner olja ned rundt slangen å griser til alt. så du må får prøve å følge lekasjen. vist det bobler i peilepinnen så er nok noe galt med veivhus ventilasjonen ja. eneste måten du ser det på er jo å skru det av. Men du kan prøve å skru av slangen mellom ventilen og peilepinne røret å se om det er noe olje sludge i den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet November 13, 2011 Forfatter Share Skrevet November 13, 2011 takk for svar.. ja som sagt har jeg byttet 3 slangeklemmer på slangene.. begge inn på beholderen lakk ganske bra og man så hvordan det lå en ''deig'' nedover slangene og oppå dynamo og i det hele tatt et jækla gris.. så dette er vaska vekk å klemmene nye.. får prøve å sjekke den slangen da.. nr 4 på bildet antar jeg.. vil det renne mye olje fra ventilen når jeg tar den av? Hvis noen har bytta ventilen før så setter jeg stor pris på erfaringer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Random Hero Skrevet November 13, 2011 Share Skrevet November 13, 2011 rant ikke mye olje hos meg iallefall, men det var pga den var tett. var bare masse størknet olje. men hos meg var membran plata inni ventilen som hadde røket, fikk tipset av en bekjent og det viste seg å stemme ganske bra. jeg har også byttet alle slange klemmene på servoen, lekker er ganske vanlig at det lekker på det området hos bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet November 13, 2011 Forfatter Share Skrevet November 13, 2011 oki det får tiden vise.. regner med du bytta hele ventilen da...? koster jo ikke mange kronene alene men med slanger blir det jo litt mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Random Hero Skrevet November 13, 2011 Share Skrevet November 13, 2011 bytta hele ventilen ja, fant ikke bare membran plata som del, men det er like så greit for membran tåler lite, så slipper du å ødelegge den. slangene kan du Sikkert bare rengjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet November 13, 2011 Forfatter Share Skrevet November 13, 2011 ok glimrende.. en siste ting da.. er det bare av med alle slanger evt rengjøre og plugge de på en ny ventil å kjøre i vei?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Random Hero Skrevet November 13, 2011 Share Skrevet November 13, 2011 yes, men er litt stress å ta av ventilen så lykke til hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet November 13, 2011 Forfatter Share Skrevet November 13, 2011 jeg ser for meg det verste for å si det sånn så kan det heller slå ut positivt... rimelig sikker nå hvertfall at den er tett eller defekt etter søking på webben.. hvis jeg skrur av oljepåfyllingslokket når motoren sviver så lager ventilen en chubakka lyd.. pelsdotten fra starwars.. hehe takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå