John Kr Skrevet November 15, 2011 Skrevet November 15, 2011 Hei På min nye F11 så ser jeg at jeg har fått en motorvarmer som varmer motoroljen i stedet for kjølevannet (monteres utenpå bunnpannen). Ideen høres svært god ut da det er tynn og varm oljen som smører motoren. Når du varmer kjølevannet så er fortsatt oljen like kald, tykk og stiv. Nå har ikke jeg noe erfaring med denne type varmer tidligere, er det noen av dere som har denne type varmer og hvilke erfaringer har dere fått av denne? Takker for alle svar. John Kr
mbruer Skrevet November 15, 2011 Skrevet November 15, 2011 Har montert sånn på et par VAG.. Og det fungerer søppel. Klart, olja blir varm, men motoren blir ikke akkurat varmt, så blokka osv er jo kald. Dessuten er det dårlig effekt av den fordi den ligger inntil bunnpanna bare..
JulianS Skrevet November 15, 2011 Skrevet November 15, 2011 Du får ikke vanntemp med en gang men det er oljetemp som er viktig og som skåner motoren ved kaldstart... Hell litt motorolje i en brødpose og leg den i fryseren over natta så ser du åssen olja oppfører seg når den er kald, så tenker jeg du ikke har lyst til å starte opp motoren din i det hele tatt når den har stått hele natta i 20 blå hvis elementet hadde sitti i bunnpanna så ville det kokset igjen veldig fort, men med aluminiumsbunnpanne så blir hele bunnpanna fort veldig varm. Rett og slett en mye bedre løsning
RaymondJ Skrevet November 15, 2011 Skrevet November 15, 2011 Har hatt bil ed motorvrmer i alle år, HATER å sette meg i kald bil på morgenen når jeg er trøtt og jæv.... Alltid hatt blokk/slangevarmere, men monterte utenpåliggende blokkvarer på E39`en min ifjor. Varmeeffekten er ikke like god som en som vamer kjølevannet, men det er jo bare å ha den på lenger? Antagelig drar den mindre strøm også, så strømfobruket burde ikke være noe stort problem. Vet ikke hvordan det er på F10/11, men på E39 ligger den inntil blokka, ikke bunnpannen. Men som tidligere sagt, blokka er vel alu? Og alu sprer varme veldig godt. Og duverden så mye mer behagelig å montere slike utenpåliggende. Men viktigst av alt er neste coupevarmeren synes jeg
mbruer Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Coupevarmer er comfort. Motorvarmer er viktigst:)
JulianS Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 Blokka er støpejern.. Bare coupevarmer nytter jo ikke da blir det kaldtfør det blir varmt igjen
Odd-M Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 Jeg har en slik på min E61. Merker at motoren blir noe tidligere varm, men den begrenser vel først og fremst skade ved kaldstart.
Tore_S Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 Blokka er støpejern.. Bare coupevarmer nytter jo ikke da blir det kaldtfør det blir varmt igjen Blokka er også av aluminium på min N57D30 motor...
Tore_S Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 The BMW N57 is a family of aluminium, turbocharged straight-6 common rail diesel engines. The engines utilize variable geometry turbochargers and Bosch piezo-electric injectors. Som det så pent står skrevet på Wikipedia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå