Gå til innhold

Motorvarmer til F11/F10


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

På min nye F11 så ser jeg at jeg har fått en motorvarmer som varmer motoroljen i stedet for kjølevannet (monteres utenpå bunnpannen). Ideen høres svært god ut da det er tynn og varm oljen som smører motoren. Når du varmer kjølevannet så er fortsatt oljen like kald, tykk og stiv.

Nå har ikke jeg noe erfaring med denne type varmer tidligere, er det noen av dere som har denne type varmer og hvilke erfaringer har dere fått av denne?

Takker for alle svar.

John Kr

Skrevet

Har montert sånn på et par VAG.. Og det fungerer søppel. Klart, olja blir varm, men motoren blir ikke akkurat varmt, så blokka osv er jo kald. Dessuten er det dårlig effekt av den fordi den ligger inntil bunnpanna bare..

Skrevet

Du får ikke vanntemp med en gang men det er oljetemp som er viktig og som skåner motoren ved kaldstart... Hell litt motorolje i en brødpose og leg den i fryseren over natta så ser du åssen olja oppfører seg når den er kald, så tenker jeg du ikke har lyst til å starte opp motoren din i det hele tatt når den har stått hele natta i 20 blå ;) hvis elementet hadde sitti i bunnpanna så ville det kokset igjen veldig fort, men med aluminiumsbunnpanne så blir hele bunnpanna fort veldig varm. Rett og slett en mye bedre løsning :)

Skrevet

Har hatt bil ed motorvrmer i alle år, HATER å sette meg i kald bil på morgenen når jeg er trøtt og jæv.... Alltid hatt blokk/slangevarmere, men monterte utenpåliggende blokkvarer på E39`en min ifjor. Varmeeffekten er ikke like god som en som vamer kjølevannet, men det er jo bare å ha den på lenger? Antagelig drar den mindre strøm også, så strømfobruket burde ikke være noe stort problem. Vet ikke hvordan det er på F10/11, men på E39 ligger den inntil blokka, ikke bunnpannen. Men som tidligere sagt, blokka er vel alu? Og alu sprer varme veldig godt. Og duverden så mye mer behagelig å montere slike utenpåliggende. Men viktigst av alt er neste coupevarmeren synes jeg :-)

Skrevet

Jeg har en slik på min E61. Merker at motoren blir noe tidligere varm, men den begrenser vel først og fremst skade ved kaldstart.

Skrevet
Blokka er støpejern.. Bare coupevarmer nytter jo ikke :) da blir det kaldtfør det blir varmt igjen :)

Blokka er også av aluminium på min N57D30 motor...

Skrevet

The BMW N57 is a family of aluminium, turbocharged straight-6 common rail diesel engines. The engines utilize variable geometry turbochargers and Bosch piezo-electric injectors. Som det så pent står skrevet på Wikipedia :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...