Gå til innhold

Bremser e36m3, tanker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser de er forskjellige ja. Forskjellen ligger i at de blir lettere når de er flytende? Frister jo litt å kjøre billig utvei og kjøpe EBC turbo groove. Men Zimmermann da, flytende skiver til 3300 begge sider, vil det bli ett greit kompromiss?

EBC h+v = 2400

Zimmermann flytende h+v = 3300

M3 3.2 flytende h+v = 4700

Takk for all hjelpen forresten, Larsen-Racing! Flott at dere som har litt peiling gidder å dele litt av kunnskapen med oss amatører. Skulle hatt et "vurderinger"-del på forumet, tilsvarende bike.no sitt system. Det er jo et fantastisk genialt opplegg!

Skrevet

Det en flytende skive kan gjøre i motsetning til en vanling er at den kan ekspandere uavhengig av senteret, dvs at senteret da kan vere i aluminium også. Det er det på 3.2l skivene, så står det jo så tøfft BMW ///M på de som er godt synlig.

Performance Fricion er to delte flytende skiver, der kan man bytte ut skiva når den er utslitt. Altså kun selve skiva, ikke senteret.

Skrevet

De jeg ser på nå ja, 1600pr stk, zimmermann.

3700 inkludert frakt, da blir det disse tror jeg.

Sammen med ferodo ds2500, eller blue stuff?

Skrevet
Stålomspunnede slanger kjøper du på Ebay. Jeg betalte rett under 1000kr for 6 Goodridge slanger til min, det er med TÜV. Desse hadde jeg på når jeg godkjente bilen hos Statens Vegvesen og det ble klarert at de er godkjent for bruk i Norge.

Trenger man virkelig Tüv på bremseslanger? Bare fordi de er stålomspunnet?

Skrevet

K-sport bremser er konge bra, må bare ha riktige klosser. Kan ikke sammenlingnes med org nei.

Er ikke mye forskjell på K-sport/ D2 og XYZ, enn Brembo og disse dyre kitta.

Ikke mange har inne som merker forskjell, og kan kjøre så bra at man MÅ ha Brembo ol.

Hvor mye har du kjørt med K-sport bremser da Larsen ?

Ikke bra å skrive masse man ikke har prøvd eller ?? Blir feil info det, og det blir lært videre, ikke bra [-X

Skrevet

For sent nå desverre M3 Yngve, har allerede handlet bremser! Får bli til neste gang! Ikke kjører jeg fort heller, rekker vel se en dobbelepisode av sopranos innen jeg har tatt en runde rundt ringen.

Sikla litt på wilwood big brake kit, 330mm var det vel. Kosta 12-15k framme og bak, kalipper og stålomspunne og hele pakka. Men kan vel drite i Tüv da, er vel amrikansk? Men er det noen som sjekker dette da? Eu-kontroll f.eks, bryr de seg om bremsene ikke er originale, så lenge de er større enn de skal være? Vet alle mekanikere originaldim på brems til div biler, og måler dette på eukontroll?

Skrevet

Sikla litt på wilwood big brake kit, 330mm var det vel. Kosta 12-15k framme og bak, kalipper og stålomspunne og hele pakka. ?

Hvor fant du dette?

Link?

:D

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...