oakland Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Hei. Skulle ut å starte bilen min i dag tidlig, dette gjekk greit og det virket som der var nok med strøm. starta med ein gang, så etter 15 min gjekk jeg utigjen men da såg jeg at batterilampa lyste, jeg sette bilen i R og merket at den var tyngre på rattet enn normalt. Er det kun det at batteriet trenger å lades eller er det meir feil.? Det var ca -3 grader i dag tidlig. Bilen min er en 528i e39 99mod. mvh Erling Eikeland
a100abt Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Om batterilampa lyser når motor er i gang, så lader ikke dynamoen. Årsaker kan være flere men oftest er det dårlige børster på laderegulator. Hvordan dette er på din bil vet jeg ikke, noen har innebygd regulator og da blir det raskt mer omfattende. Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
oakland Skrevet November 16, 2011 Forfatter Skrevet November 16, 2011 Ok, da er kanskje laderegulatoren defekt. Er dette en del som sitter på dynamoen.? Skulle jeg ikkje ha fått fram en feilmelding dersom bilen ikkje ladder.?
oakland Skrevet November 16, 2011 Forfatter Skrevet November 16, 2011 Går det and å køyre bilen noe sted.?
rekorden Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Dynamoreima di er gåen siden bilen også er blitt tyngre på rattet. Sjekk også at ikke temperaturen går til himmels!!!
oakland Skrevet November 16, 2011 Forfatter Skrevet November 16, 2011 Temperaturen på motoren låg normal når bilen stod å gjikk på tomgang, dynamoreima byttet jeg for ca 1 år siden.
rekorden Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 ...eller den har hoppet av. Reimer kan ryke selv om de bare er ett år gammel.
oakland Skrevet November 16, 2011 Forfatter Skrevet November 16, 2011 Ok, da får jeg sjekke det først, håper bare det er dette.
a100abt Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Ok, da er kanskje laderegulatoren defekt. Er dette en del som sitter på dynamoen.? Skulle jeg ikkje ha fått fram en feilmelding dersom bilen ikkje ladder.? Feilmeldinga er batterilampa. Men som andre har nevnt kan reima være nevneren ja. Er rattet like tungt som når motor ikke går da? For det vil det være om reima er av. Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
oakland Skrevet November 16, 2011 Forfatter Skrevet November 16, 2011 Hmm...har vell ikkje testa å vri rattet når motor ikkje går. Men la merke til at rattet var unormalt tungt på rattet da jeg sette den i "R".
oakland Skrevet November 16, 2011 Forfatter Skrevet November 16, 2011 Yes da fikk jeg åpnet panseret, og jepp reime var mishandla. Den var defekt. Så nå er det berre å få byttet denne, men har noen et bilde som viser hvordan den står på.
rekorden Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Sjekk også at du ikke har noe slark i noen av reimhjulene. DIY finner du her: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/32/62
Stonescream Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Trippelsjekk også at rullehjulet som står mellom vannpumpa og dynamoen er korrekt plassert. Det lurte meg når jeg skifta drivreim på min bil og reima holdt i en liten uke før det ble kutt og jeg måtte skifte reima igjen.
oakland Skrevet November 16, 2011 Forfatter Skrevet November 16, 2011 Yepp, har kjøpt nye spennruller og strammehjul, men hvordan er det mulig å løyse viskosefifta når ikkje denne sitter fast i noe. Viftereima er jo borte vekk og da er det ingen motstand, prøvde forskjellige metoder men vi fikk det ikkje til.
oakland Skrevet November 22, 2011 Forfatter Skrevet November 22, 2011 Jeg fikk bilen min på verksted å fikk bytte viftereim ++ kjøleslange fordi den blei litt defekt i innfestinga. Prisen kom på 3501 kr. Synt dette var litt stivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå