tic`n Skrevet November 19, 2011 Forfatter Skrevet November 19, 2011 Hadde vært fint å fått skaffet papirer på de. Biltilsynet her er så utrolig vrange å ha med å gjøre, så hadde vært utrolig mye lettere. Selv om jeg akk nå faktisk så noen småfine 17" til salgs inne her som jeg fikk fryktelig vont av.. Hehe... Hadde de ikke vært så langt unna, hadde jeg ratt vurdert å selge at 19" mine..
Roger Rabbit Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Her er svar jeg fikk fra hjul forhandler ang. regler for et og størrelser, limer inn under her: (eksemplet her er til en 2000 primera sport) Hei! Det er i utgangpunktet ikke problem å sette på større felger. Det eneste man må passe på er at innpresset ikke endres mer enn 7,5 mm pr. felg, og at dekkdimensjonene ikke endres mer enn +- 5% i rulleomkrets. I tillegg skal ikke hjulet ta borti noen del av bilen ved full fjæringsvei og/eller fullt rattutslag. Originalinnpresset på din bil er ET45 (Sjekk vognkortet) det betyr at du kan gå ned inntil ET38. Dersom det f.eks. står ET40 kan du gå ned til ET33 (Lavere tall betyr at felgen bygger med ut.) Den felgen du har sett på har ET38 og skal dermed være tillatt. Leverandøren skal kunne skaffe TÜV-papirer på at dette. Disse skal følge vognkortet. Det er m.a.o. ikke nødvendig å endre vognkortet, du må bare ha med godkjenninpapirer på felgen. Vår avdeling kan være behjelpelig med å skaffe dokumentasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå