havardw Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Hei, jeg vurderer å kjøpe en bil med knust bunnpanne, men lurer på om det er så lurt, pga. den har stått snart ett år, om jeg ikke tar helt feil. Det må vel begynne å ruste en gang? Eller er jeg helt på villspor nå? Motoren er en M50B25 om det skulle være noe pluss eller minus. Kom gjerne med innspill. På forhånd takk! Håvard
E30-328 Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Styr unna, motoren sto neppe stille da bunnpanna ble knust, dvs at den gikk litt uten olje!
2000Touring Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Får si som jeg sier til dattera(12 år): "Er du i tvil, så lar du det være!
havardw Skrevet November 16, 2011 Forfatter Skrevet November 16, 2011 Han som selger bilen hevder han kjørte i grøfta og knuste bunnpanne og frontfanger. Han stoppet motoren med èn gang. Får heller ta rådet ditt, 2000Touring
S. Gunstad Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Får si som jeg sier til dattera(12 år):"Er du i tvil, så lar du det være! Eller: "Er du i tvil, så er du ikke i tvil"
bmw-520i Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 jeg kjøpte min prosjekt bil med knust bunnpanne den hadde og stått ute lenge. starta nesten med en gang smalt litt fra eksosen og motoren holdt på og dø ut hele tiden men med litt små fiks sviver motoren veldig bra. så det kan jo være at det ikke er noe problem med den m50. men kan jo være maks uheldig med at han har latt den stå og svive uten olje når han gikk ut for og se hvordan det gikk med bilen
havardw Skrevet November 17, 2011 Forfatter Skrevet November 17, 2011 Er jo mulig å gjøre en avtale mot om den sviver greit etter bytte av bunnpanne, så beholder jeg den, ellers kan han få den tilbake. Takker for svar!
Wendel Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Da ville jeg heller bedt han å fixe ny bunnpanne og sjekke at den sviver før du evt kjøper den.
e30 tic Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 tok selv knekken på bunnpana på en m20 på vinteren, når jeg rygga tilbake så lå både oljepumpa og deler av panna igjenn på bakken Stoppa med en gang etterpå og fikk montert nytt og alt fungerte fint etterpå, oljefilmen i lagre og cyl forsvinner ikke på sekundet selv om oljetrykket forsvinner. Gunstig er det selvsagt ikke...
kje Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 tok selv knekken på bunnpana på en m20 på vinteren, når jeg rygga tilbake så lå både oljepumpa og deler av panna igjenn på bakken Stoppa med en gang etterpå og fikk montert nytt og alt fungerte fint etterpå, oljefilmen i lagre og cyl forsvinner ikke på sekundet selv om oljetrykket forsvinner. Gunstig er det selvsagt ikke... Som nevnt her: Husk at oljepickup mest sannsynlig er knust og ligger i deler i bunnpanna. Motor må heves en del for å få ut bunnpanna når motor står i bil. Får du en garantilapp på at den ikke ble kjørt tørr har du en god motor for hånden
havardw Skrevet November 17, 2011 Forfatter Skrevet November 17, 2011 Veldig takknemlig for svar, folkens! Blir forhåpentligvis ny bil når jeg kommer hjem fra neste tur, kjedlig å være uten bil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå