Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt et par merkelige opplevelser i høst med at det virker som om bilen er tom for strøm. Dvs at jeg må åpne den med nøkkel og får ikke startet. Ikke noe livstegn. Jeg kjøpte meg en startbooster for å ha i bilen, ved sånne tilfeller og har prøvd å leite etter strømtap. Har "tilsynelatende" hjulpet meg noen ganger...

Men her en morgen så skjedde det igjen. Jeg gikk ut av bilen for å hente boosteren i bagasjerommet, og da plutselig, så skrudde kupelyset seg på og naviskjermen våknet til liv som om alt var normalt idet jeg åpnet bagasjeluka. Satte meg inn i bilen igjen og den startet som normalt..

Har prøvd å ta diagnose med carsoft men finner ikke noe. Noen som har litt snøring på hva jeg kan se nærmere på?? En eller annen modul etc?? Virker som om bilen ikke tror den har strøm, men ett eller annet trigger den til å våkne fra "dvale modus".. :?::?:

Skrevet

Hadde en motorsykkel som oppførte seg likt. Helt død av og til, men startet alltid med da jeg skøv den i gang.

Feilen var da en løs kabel på minus batteriklemma..........

Skrevet

Batteri med for lav spenning

Har nærmest gitt opp min 530dat. Det som ikke finnes av el feil finner den opp selv, men er det noe den ikke tåler, så er det lav spenning på batteriet. Hos meg forsvinner alt av ekstrautstyr titt og ofte. Radio CDveksler klokke BC CC funksjoner i bakluke osv osv osv osv Skal ALDRI ha E39 igjen. Sjekk batteriet grundig og fullad det før du feilsøker noe mer.-

Det bør være toppladet og i orden før du begynner å sjekke andre ting.

Lykke til

P

Skrevet

Lad opp batteriet. Høres ut som typisk "lav spenning"/tomt batteri feil. Er batteriet gammelt skader det jo ikke å kjøpe et nytt et heller da.

Hadde en golf som var litt slik. Ikke snakk om at den ville starte i blant. Lada opp over natta, fungerte fint i 1 dag, og like død igjen. Hjalp å kjøpe nytt batteri, for å si det sånn. haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...