mropsahl Skrevet November 19, 2011 Share Skrevet November 19, 2011 Hei, Har fått problemer med at clutchen ikke løser ut lengre, det skjedde etter jeg hadde lekt meg litt og kanskje sparka litt hardt i clutchen. Kan det hende at hovedsylinderen eller slavesylinderen ryker hvis man clutcher litt hardt? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole_m7 Skrevet November 19, 2011 Share Skrevet November 19, 2011 Pumpene tåler det nok, men om clutchen er veldig slitt trengs det mye vandring for å frie ut skikkelig. Dette fordi "fingrene" på trykkplata står langt ut... Og kanskje for mye vandring.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet November 19, 2011 Share Skrevet November 19, 2011 Hvor logikken i det ligger lurer jeg på... Hvis fingrene står langt ut er det fordi lamellen er slitt og trykkplata skal jo fortsatt bare lette på trykket for at lamellen skal slippe, dn må jo ikke forbi ett "punkt" for å løse ut. På en wire styrt clutch vil jo derimot clutchen ta lenger og lenger ut, helt til den til slutt ikke tar i det hele tatt... Har derimot noe røket, som disse fingrene, eller noe har slått seg så kan du jo få de symptomene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole_m7 Skrevet November 19, 2011 Share Skrevet November 19, 2011 Det er sånn det er, den letter trykket JA, men klarer kanskje ikke fjerne trykket helt. Og jo lengre ut, jo lenger vandring trenger den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropsahl Skrevet November 19, 2011 Forfatter Share Skrevet November 19, 2011 jeg klarer og kjøre igang, hvis jeg tråkker clutchen helt inn og lirker den i første starter den og trille men jeg kan holde den igjen på bremsen uten att motoren dør ut. Det vil jo si at clutchen løser ut litt ikke sant? men hvis jeg kjører litt og lirker den i 2 og gir full pupp så slurer ikke clutchen. Hva kan være feil da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Har polakkene gjort dårlig jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Det er sånn det er, den letter trykket JA, men klarer kanskje ikke fjerne trykket helt. Og jo lengre ut, jo lenger vandring trenger den. Villspor.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 men hvis jeg kjører litt og lirker den i 2 og gir full pupp så slurer ikke clutchen. Hva kan være feil da? Har du da clutchen ute eller inn når den ikke slurer? Har du normal følelse i pedalen hele vandringen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropsahl Skrevet November 20, 2011 Forfatter Share Skrevet November 20, 2011 hvis jeg slipper ut clutchen slurer den ikke. (virker normalt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole_m7 Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Problemet ditt er at du ikke får fria ut, dette er på grunn av at du ikke får nok vandring. Det kan skyldes flere ting, luft, ødelagt masterpumpe osv. Villspor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 At den ikke får løst helt ut, det har ihvertfall ikke noe å gjøre med vandring i forhold til at clutsjen er slitt, det var slik jeg tolket det du skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropsahl Skrevet November 20, 2011 Forfatter Share Skrevet November 20, 2011 jeg tror nok ikke clutchen er utslitt, men skal skru ned girkassa i helga og se hva som kan være problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole_m7 Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Sjekk MYE heller master og slavepumpe. og eventuelt slanger. MYYYE mindre jobb enn å ta ned kassa. For meg høres det ut som clutchen er blitt varm, og begynt å "kladde", eller at det er noe galt med hydraulikken fra pedal til utløserlager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropsahl Skrevet November 21, 2011 Forfatter Share Skrevet November 21, 2011 Ja får gå over alt iløpet av helga og se hva som kan være problemet. Takk for hjelpa så langt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropsahl Skrevet November 29, 2011 Forfatter Share Skrevet November 29, 2011 Hydraulikken var i orden, hvertfall som jeg skjønte. så misstenker att clutchen er gåen. Noen forslag til clutch og hvor jeg kan kjøpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå