KrHeLl Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Hei Holder på å montere powerflex eksentriske foringer på bærearmen framme, men det ser ut som den ikke vil helt inn.. er dette normalt? Av de to delene så tenker jeg på den indre delen som skal på inn på bærearmen, foringen stikker ca. 0,5cm lengre ut enn tuppen.. Noen som har opplevd dette? Feilprodusert?
OLEZZ Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Armen skal ikke stikke på utsiden av foringa. Det så du vel sikkert på den gamle foringa også. Den pleier bare å gli inn i riktig posisjon med litt smøring. Hvis du ser på motsatt side av foringa, så blir bærearmen bredere, og da er det begrenset hvor langt inn den kan gå.
KrHeLl Skrevet November 19, 2011 Forfatter Skrevet November 19, 2011 Armen skal ikke stikke på utsiden av foringa. Det så du vel sikkert på den gamle foringa også.Den pleier bare å gli inn i riktig posisjon med litt smøring. Hvis du ser på motsatt side av foringa, så blir bærearmen bredere, og da er det begrenset hvor langt inn den kan gå. hmm. Se bilder: Gikk fra denne originalforinga: TIL: Det ser ut som foringa ikke går langt nok inn. Blir stoppet av kanten her.. Var vanskelig å finne info om dette på google, men det var en som hadde kuttet litt av foringa for å få den på plass.
SSM Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Har det slått deg at foringen kanskje skal stå andre veien?
KrHeLl Skrevet November 20, 2011 Forfatter Skrevet November 20, 2011 Andre vei??? Har fulgt instruksjonen til punkt å prikke. Jeg ser at det er store problemer med å entre boltene til "Lollipoppen", den stikker akkurat litt for langt mot baksiden av bilen.
SSM Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Aha, se der ja! Men, hva med å sende mail til powerflex om det? Du kan jo også sende de tilbake å heller kjøpe deg treehouse eyeball foringer. www.treehouseracing.com
KrHeLl Skrevet November 20, 2011 Forfatter Skrevet November 20, 2011 Får sende en mail til de.. Men det må jo være noen her inne som har montert samme foringer..
2000Touring Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Du har ikke klart å bytte om høyre og venstre side?(om det er mulig)
samatron Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 svarene du har fått er bare drittsvar og rein gjetting fra folk som ikke har peiling. hvis den ikke er riktigt på plass får du den ikke til å passe på bilen. pga avstanden fra indre kulen og festeørene til foringsholderen er fast. men du har montert foringen rett. men den skal litt lengere ned. ta en klubbe å prøv slå den litt lengre ned. den kanten vil antageligvis "sprenge" litt på indre delen av foringen. da du skal montere det på bilen, vil du kansje oppleve at foringen med holder er litt langt bak er litt langt bak. da bruker du en jekk under for å tvinge den på plass. da du får festet foringen er det riktigt. du har gjort det rett, men du mangler bare litt "snill tvang" for å fullføre.
OLEZZ Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 ahh. Jeg tenkte e46 jeg nå, og der går ikke armen på utsiden av den orginale foringa.
Scampi Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Jeg hadde samme opplegg da jeg monterte eksentriske på touringen min. Ta en gummihammer og dunk litt, så går nok ting litt bedre.
KrHeLl Skrevet November 20, 2011 Forfatter Skrevet November 20, 2011 Takk for svar svarene du har fått er bare drittsvar og rein gjetting fra folk som ikke har peiling.hvis den ikke er riktigt på plass får du den ikke til å passe på bilen. pga avstanden fra indre kulen og festeørene til foringsholderen er fast. men du har montert foringen rett. men den skal litt lengere ned. ta en klubbe å prøv slå den litt lengre ned. den kanten vil antageligvis "sprenge" litt på indre delen av foringen. da du skal montere det på bilen, vil du kansje oppleve at foringen med holder er litt langt bak er litt langt bak. da bruker du en jekk under for å tvinge den på plass. da du får festet foringen er det riktigt. du har gjort det rett, men du mangler bare litt "snill tvang" for å fullføre. Tusen takk for et godt og utfyllende svar
NA Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Har opplevd det samme med disse foringene. Fikk de på plass med gummiklubbe, men min erfaring ved flere anledninger er at disse foringene er noe dårlige greier. Opplevd at de går ut av posisjon og skaper trøbbel Jeg bytta tilslutt ut de pga jeg ikke var fornøyd.
KrHeLl Skrevet November 20, 2011 Forfatter Skrevet November 20, 2011 Har opplevd det samme med disse foringene. Fikk de på plass med gummiklubbe, men min erfaring ved flere anledninger er at disse foringene er noe dårlige greier. Opplevd at de går ut av posisjon og skaper trøbbel Jeg bytta tilslutt ut de pga jeg ikke var fornøyd. Hmm. det høres ikke serlig bra ut.. Er det ved banekjøring eller ved generell kjøring på vei?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå