Gjest Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Hei. Jeg lurer på om noen sitter på fasit svarene på forskjellen mellom en tysk solgt e46/e90 320d VS en norsk solgt e46/e90 320d, Tenker på motoren/elektronikken med tanke på det kalde klima vi har noen steder her i landet. for eks om en import 320d e90 står ett døgn i 25- starter de ikke i det hele tatt uansett hva, men om en norsk solgt lik bil starter den etter en vanlig gløding(dette gjelder helt ned til -33 som jeg testet i fjord vinter med disse to bilene) veit det er lik forskjell på e46 320d 150hk motoren, de er nesten verre en e90 320d motoren å starte når de meget nedkjølte... Løsningen er jo selvfølgelig bare å mont motorvarmer evt webasto. men vil til bunns i hva forskjellen er på e46 kan man i det minste gløde manuellt mange ganger, men det funker IKKE på e90.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Får lage deg en manuell bryter som overstyrer glødereléet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan_S Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Har vært borti en meny ved koding som omhandlet hvilket klima bilen opererte i, men husker jeg ikke mye feil var dette kun for selve klimaanlegget/aircondition... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Får se om du finner en import bil med 842 COLD CLIMATE VERSION, det er litt annerledes veivhus ventilasjon og ekstra isolering enkelte plasser, også er det vel webasto tilleggsvarmer.... + noe mere som er forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå