Gå til innhold

Turbo fra passat turbodiesel i en E30 320i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! tenkte å sette i en liten turbo i min E30 320i (M20) jeg vet om en som har en Turbo fra en vw passat turbo diesel. Går det an å bruke den turbon og bygge på min E30? åssen vil effekten av den bli?

Skrevet

Det GÅR men det er en elendig løsning!!

Tenk deg hvor tidlig en liten TD snurre lader på passaten, og du ønsker effekt på mye høyere turtall en en liten Diesel har orginalt

Finn fra en annen bil heller, feks saab, volvo, cosworth, audi osv. Evt gå for en ebay turbo i riktig størrelse

Skrevet

Takk for svar:) etter å ha googlet det opp litt selv fant jeg ut av at jeg heller kjøper en bensin turbo:p hvordan størrelse må jeg ha på Turbon når den skal på en m20b20?

Skrevet

Ett tips är att skaffa en så liten och modern turbo som möjligt, men som orkar hålla det laddtryck du vill ha turtallet ut. För om du skaffar för liten turbo kommer den att tappa laddtryck på högre varvtal.

Om du är ute efter en billig sneak lösning, så verkar kina agg T04E och T3/T4 fungera förvånansvärt bra. Jag har mappat flera bilar med kina agg och det verkar funka. Dock ska man passa sig för kina bränsletryckregulator för dem verkar väldigt varierande i kvalité.

Mvh//

A.Fekzen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...