Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en E46 318i 98-modell, som over lengre tid har lekket kjølevæske.

Hadde bilen inne hos "Furubakken" for et år sider, der de byttet en såkalt "grenfläns", og problemet så ut til å være løst. Men etter en stund begynte bilen å lekke (el. bruke?) igjen, og i det siste har det blitt værre.

Kan også se ut som at det kommer litt røyk/damp fra radiatoren, men vanskelig å se om det faktisk kommer fra radiatoren eller fra ekspansjonstanken.

Hva kan dette være? Noen som har hatt lignende problem?

Noen som har erfaringer med radiatorsement?

takker for svar :)

Skrevet

Hei,

har akkurat skiftet ekspansjonstank på min. En mengde tråder om denne, som tydelig er et svakt punkt på både E46 og andre BMW modeller.

Kan være ganske vrient å finne lekkasjen om den er liten.

Se på bunnplaten i bånn av motorrommet, der kan du kanskje se noen spor.

Jeg hadde en etter hvert lang sprekk i hjørnet på tanken (bak på venstre side). Fant lekkasjen da jeg fant kjølevæske på skjermbuen i motorrommet.

Kjenn også etter kjølevæske under ekspansjonstanken.

Enkel sak å bytte denne selv om du er litt nevenyttig (selv klønet jeg fælt før jeg skjønte hvordan tanken var festet.

Skrevet

Får håpe det kun er ekspansjonstanken. Får kikke mer nøye til helga ;)

Glemte å si at nå på vinteren, så virker det som det blir blåst ut kjølevæske fra varmeanlegget, som legger seg på vinduet, og som igjen blir til is, på innsiden av ruta :( Dette er vel et tegn på et defekt register til varmeanlegget?

Skrevet

Ligger som sagt noen tråder ala det du lurer på her inne. Is på innsida av vinduene løser jeg ved å legge aviser under mattene, samt skifte disse i ny og ne. Og det er ikke noe galt med varmeregisteret i min bil:) Kanskje det funger for deg og? :D

Skrevet

Samboren min har samma ploblemet på sin e46. så nå bestilte jeg den i aluminium. ekspansjonstanken og radiatoren er sveiset sammen og hele greia er i aluminium.

+ jeg fikk kjøpt lufte skruene i stål. nå er det bare å vente på pakken å få montert den.

Skrevet

Men sånne radiatortettere: kan det fungere som en midlertidig løsning fram til studielånet kommer? ;) eller lager disse mer kvalm enn de tetter igjen?

Skrevet

Nei ikke radiatortett i en såpass ny bmw,virker muligens på gamle volvoer,noen sier at det virker men jeg ville aldri putta dette i kjølesystemet,da får det heller lekke litt.

Skrevet

Da har jeg funnet ut hvor det lekker kjølevæske..heldigvis er det ingen tegn til at toppakningen har gått :D

Det er en sprekk i røret (av plast), som går rett i overkant av ekspansjonstanken. Som jeg skrev i første post hadde jeg bilen inne hos furubakken der de blant annet byttet en del kalt "grenfläns"..kan delen som er illustrert på bildet være den samme delen?

v5p2ltz85ihgdsfkrisb.jpg

u2xotzf2dtfi3h7addaz.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...