Nyheim Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Hei Er det mange HK opp hvis du har manifold effektanlegg helt bak som avslutter med simons effektanlegg og KN-Filter? 140 hk originalt... noen sier 10 hk noen sier 20-30 hk Og noen sier 0 hk
Julianv Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Tja, ca 1-2 hk muligens. Ikke noe å skryte av iallefall
Nyheim Skrevet November 20, 2011 Forfatter Skrevet November 20, 2011 Tja, ca 1-2 hk muligens. Ikke noe å skryte av iallefall ikke mere? må være minst 10 hk
-Erik- Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Du kan jo benke bilen før og etter. Tror du blir veeeldig skuffet over tallene:)
JulianS Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Hvis du fjerner katalysator og lager større collector fra 2-1 så kan du sikkert få 5-15 hk på topp men det mister du i mellomregisteret uansett. Justerer du kamtidene marginalt så kan du nok oppleve 10-25 hk ekstra på topp men er ikke verdt det i en bruksbil..
Morty999 Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 med åpent filer så vil jeg neste si att du kanskje kan få mindre hk også, fordi motoren får varmere luft i motorrommet enn den gjør i org boksen som tar luft utenifra...
S.Hafsmo Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Har sett biler mistet 4-5hk etter slike oppgraderinger ja. På en annen side er det vel det psykiske som teller når det er snakk om så små forskjeller i effekt, slik at lyden av oppgraderingene dine vil gjøre at du tror alt går mye kjappere.
JulianS Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Har du målt innsugstemp med originalt kontra åpent filter morten? Jeg veit ikke sikkert men trur ikke det er stor forskjell... Motoren bruker såpass mye luft at den ikke er i motorrommet å blir varmet opp særlig lenge
Morty999 Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Har du målt innsugstemp med originalt kontra åpent filter morten? Jeg veit ikke sikkert men trur ikke det er stor forskjell... Motoren bruker såpass mye luft at den ikke er i motorrommet å blir varmet opp særlig lenge jeg har faktisk det. og det var stor forskjell, var på en m30 i e28 med org boks og en me åpent filter som var bak lampene.. skilte ca 10 grader + -..
-Erik- Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Har du målt innsugstemp med originalt kontra åpent filter morten? Jeg veit ikke sikkert men trur ikke det er stor forskjell... Motoren bruker såpass mye luft at den ikke er i motorrommet å blir varmet opp særlig lenge jeg har faktisk det. og det var stor forskjell, var på en m30 i e28 med org boks og en me åpent filter som var bak lampene.. skilte ca 10 grader + -.. Av regn nysgjerrighet, var det på tomgang eller ved pådrag?
OrjanBmw Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 fikk problemer etter ombygging at bilen ikke nådde driftstemperatur etter at jeg "optimaliserte" kaldluftsinntak. i 60km/t gikk temperaturen nedover fra optimalt til litt over kald. brukte mye mer bensin. bygget tilbake og bilen når driftstemperatur og storkoser seg
S.Hafsmo Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Det hørtes for meg veldig merkelig ut. Nådde ikke driftstemp pga et "kaldluftsinntak"? Høres mer ut som dårlig termostat.
Lex-Talionis Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Det hørtes for meg veldig merkelig ut. Nådde ikke driftstemp pga et "kaldluftsinntak"? Høres mer ut som dårlig termostat. +1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå