Jump to content

Nyheim

Members
  • Posts

    1753
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Nyheim last won the day on October 7 2016

Nyheim had the most liked content!

1 Follower

About Nyheim

  • Birthday 04/16/1995

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sørreisa / Finnsnes, Troms
  • Interesser:
    BMW, snøscooter, motorsykkel, motorcross, båtliv, jakt og friluftsliv.
  • Kjøretøy
    Se signatur

Recent Profile Visitors

4313 profile views
  1. Okay, får håpe jeg får tidlig varsel i form av rakling fra kjedet sånn at jeg kan sette bilen fra meg og skifte det før havari, hvis det kommer på det stadiet. Er stor fan av M57 motoren. Den går silkemykt og har nok kraft til mitt bruk. Når jeg kjøpte bilen var jeg såklart litt skeptisk til den høye km standen på 299k, men bilen er langkjørt og har fått hyppige oljeskift. Tror at med de rette oppgraderinger og oljeskift hver 10k km så går motoren 100 tusen km til, om ikke mer. Har aldri hatt en bil som er så god å kjøre som denna 🙂
  2. Nå ble jeg meget lettet! 10k er ikke så farlig som 50k på N47. Det bør jo være en grei jobb å gjøre selv og, høres det ut som da. Skrur mye og er ganske kyndig, så. Vet du om M57 motoren står i risiko for rådebank og toppakning havari?
  3. Så disse motoren har ikke swirl flaps altså? Det var jo en god nyhet. Mente oljeskift, ikke flushing av girkassa, har retta på det nå. Jeg har ikke utstyr for flushing. Olje på differ skal skiftes, ja. Angående registerkjede så har jeg hørt det samme, at siste generasjon M57TU2 har hatt noen tilfeller med havari men langt mindre sjanse for dette enn det er på f.eks N47 / N57 (?). Motor går meget pent, ingen ulyder fra register, så tror jeg lar den være foreløpig i alle fall. Hvor omfattende er det å skifte reg. kjede på disse? Registret sitter vel i forkant og er relativ lett å komme til sammenlignet med N47? Takk for svar 👍🙂
  4. God kveld bimmerfolk 🙂 Har nå kjøpt meg en 2009 E61 525XD med M57TU2B30 motoren. Den har nå gått 299.000 km, men den går som ei klokke. Skal være tunet til 252 HK / 510 Nm i følge TS Racing. Bilen har automatkasse. Hvilke oppgraderinger bør jeg gjøre med denne for å sørge for at den bare går og går? Tenker da hovedsakelig på motor, automatkassen og 4-trekk systemet 🙂 Det jeg vet sålangt: - Olje og filterskift hver 10.000 km. - Oljeskift på auto kassa - Fjerne swirl flaps - Fjerne og blokkere EGR - Fjerne DPF - Toppdekselpakning?? Hva har jeg glemt, og hva mer bør jeg gjøre?
  5. Dårlig rengjøring av topp eller blokk før montering? Brukt rett toppakning? Montert toppakning opp-ned? Lekker olje mellom oljekanaler og forbrenningskammer høres det ut som. Hvis den er varmkjørt så kan toppen være skjev og trenger å bli planet, hvis ikke risikerer du at den ikke tetter skikkelig.
  6. Hei! Har et sett med originale Hella Black baklykter til E34. Jeg forstår det sånn at disse er utrolig sjelden, og blir derfor solgt for 5-7 tusen kr pr. sett? Stemmer det? Høyre lykt har fått seg ei rose, ser ut som det er rygga inn i noe. Hva er disse verdt?
  7. I alle dager. Har alltid sagt at min er en 2.5 liter rekke 6 med stolthet. Er jo ingen puslemotor det. Og det kommer fra meg som kjører Jeep med 5.2 liter V8 til trekkbil. I dag er jo 90% av biler 1.4 - 2.0 liter.
  8. Da har jeg vært å henta en gammel venn En nydelig kjøretur på ca 850 km, foruten at det var forferdelig kast i felgene, enda jeg hadde bedt selger om å sørge for at det var i orden til jeg kom å henta bilen. Fikk ordna dette kjapt, og etter det var det en drøm å kjøre hjemover. Når jeg svingte opp i avkjøringa mi hjemme var jeg ikke lei av å kjøre engang. Jeg var helt i ekstase over å ha kjøpt tilbake bilen. Et pent eksemplar, men langt ifra eksemplarisk, hvis man kan si det sånn Den er velholdt, pen og har mye potensiale, men den har også sine skavanker. Men det fikser vi! Det blir et eget innlegg med en slagplan og en oversikt over postive og negative sider med bilen. Akkurat nå så legger jeg ut noen bilder av hvordan bilen ser ut i skrivende stund.
  9. Herregud snakk om å ha uflaks, også på en så pen og ellers velholdt E61 med alt av det rette utstyret, motor, interiør, eksteriør og you name it... Det viser at man kan gå på en smell uansett hvor pen bilen er. I mellomtiden så sitter jeg her med E60 og svetter mer og mer jo mer jeg leser tråden din. Heldigvis ikke en såpass dyr bil jeg har i sammenligning, men uansett. Synd det måtte ende sånn. Nydelig Mazda du har, og de der Subaruene er jo fantastiske biler på sitt område. Japsene lager de rett å slett litt enklere enn hva store mektige tyskland har en tendens til. Det sagt, så håper jeg du er tilbake på BMW vogna snart.
  10. Hadde absolutt skifta simmeringer på girkassen i samme slengen siden den skal ned uansett Synd med dørene, har begynt å ruste på min og ser jeg. Skal smøre med Owatrol for å stoppe rusten, også får jeg se om de kan reddes.
  11. Lyden som hjemsøker alle N47 eiere, dessverre. Alt håp er ikke ute, det kan være at kun øvre kjedestrammer trenger å skiftes ut. Det er en relativt billig sak å skifte på BMW verksted. Rundt 2.000 kr.
  12. Martin, bedre at den bruker strøm enn kjølevann Hovedstrømbryter er tingen for deg hører jeg, hehe Strømtyv er noe herk. Har du mål for ampere mellom alle terminaler i sikringsbokser?
×
×
  • Create New...