LN-TAL Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 For noen dager siden sluttet regnsensoren på vår E61 2006 modell å virke. Dvs. når vi trykker inn knappen så begynner den grønne lysdioden lyse, men ingenting skjer (viskerene går ikke "en runde" slik dem pleier, og ikke starter dem om det kommer regn på ruten heller). Viskerene fungerer i "manuell. modus. Det var en feilkode på regn / lyssensoren om at regnsensoren ikke var kalibrert, men den var ikke gyldig nå, og den hadde blitt logget for ca 6000 km siden (altså lenge før dette sluttet å virke). Kan jeg kalibrere regnsensoren med progman ? Evt. har noen vært borti dette og aner hva problemet kan være ? Det skal også være "adaptive" lys eller hva det heter på denne bilen. Men ikke svinger lysene på seg såvidt vi kan se, og ikke blender den automatisk om vi møter andre biler. Så hva er egentlig fordelen med å ha bryten på "A" ?
Odd-M Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 På E39 opplevde jeg to ganger på 3,5 år at regnsensor måtte "kodes på nytt", som verkstedet så fint sa det. Om de ikke svinger så er det vel noe feil da, enkelt og greit. De svinger ikke mye, men nok til at det merkes godt. Særlig om jeg vrir hovedbryter tilbake til standard innstilling. Har du fjernlysassistent da? Når jeg har hovedbryter i "A" og engasjerer fjernlys kommer symbol for fjernlys opp med en liten A bak.
LN-TAL Skrevet November 27, 2011 Forfatter Skrevet November 27, 2011 Takker. Jeg var inne med diagnose apparatet og "rekalibrerte" regnsensoren, det gjorde susen. Men nå har ett nytt problem oppstått. Jeg fikla det litt til, slik at jeg måtte ta strømmen på bilen, noe som medførte at både klokke, og det meste annet, var resatt. Bluetooth funksjonen på telefondelen hadde også "mistet minnet", og nå får jeg ikke slått på bluetooth i bilen igjen. Når jeg går inn på iDriven og forsøker å sett hake på "bluetooth communication active" så skjer ingenting, altså jeg får ikke haket av valget slik at bluetooth blir aktivert. Noen som har en ide om hvorfor ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå