Gå til innhold

Lurer du på å kjøpe Dynavin? Dynavin oppgraderer D99


Anbefalte innlegg

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan gjør dere det med antenneforsterkeren når dere monterer dynavin? Monterte min uten å koble i forsterkeren for en stund tilbake siden, begynner å bli temmelig drittlei av dårlig signal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg kan kaste ut radiomodulen, navienheten og cdveksleren og sette inn denne direkte, noen som vet hvor mye av org anlegget som brukes?

Alt kan fjernes, eneste du trenger ekstra er skjøtekabel (lett å lage selv) siden pluggen din er bak i bilen hvis du har original navi.

Har forøvrig nettop fått spilleren i bilen (E39 med oem navi), Kan godt prøve å svare på spørsmål om noen har :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte D99 i min E39 i helgen, kjøpt hos GS.

Endelig kan jeg bruke Spotify uten å bruke øreplugger :)

Eneste som er litt kranglete, er å få enheten heeeelt inn, det mangler noen millimeter for at den skal låse med klipsene, samt at den lille dashbordtrimdelen til høyre for rattet er for langt ned. Mistenker at den delen av dashen den er festet på sitter feil, så får se på det en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg kan kaste ut radiomodulen, navienheten og cdveksleren og sette inn denne direkte, noen som vet hvor mye av org anlegget som brukes?

Alt kan fjernes, eneste du trenger ekstra er skjøtekabel (lett å lage selv) siden pluggen din er bak i bilen hvis du har original navi.

Har forøvrig nettop fått spilleren i bilen (E39 med oem navi), Kan godt prøve å svare på spørsmål om noen har :P

Tar den GPS signal fra org antennen? Og den radiomodulen, den som ligger helt fremme i bagasjerommet, under plasten der, den brukes heller ikke? PDC virker også etter bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten sikker på at du ikke kan bruke original GPS antenne, følger med en ny.

Tenker du på antenneforsterkeren her? Jeg har faktisk ikke prøvd ennå, men det er i menyen mulighet for å krysse av for å gi strøm til antenneforsterke, som en remote til hvilken som helst forsterker, om det funker på den originale vet jeg ikke, ennå :P

PDC funker uten noe om og men, setter du bilen i revers kommer det en illustrert bil fram på skjermen og viser hvilke sensorer er aktive, pluss pipelyd, du kan også velge om den skal vise ryggekamera om du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det noe rart å komme med en enhet i 2012 som kun har FM, og ikke DAB+. TV-Funksjonen er jo også ubrukelig her i norge.

Leser også at original Navi er utdatert. Mye mulig, men den originale er betraktlig mer nøyaktig da den også bruker ABS sensor når det ikke er full dekning på GPS (Tunnel, langs fjorder etc).

Ellers har jeg liggende 5 defekte eldre utgaver av disse til reperasjon, og det er skremmende hvor lav kvalitet mekanisk disse har. Typisk china produkt!

Oljetemperatur er i de fleste tilfeller ikke tilgjengelig på E39 (M5 har).

Puh :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er blitt ødelagt på de eldre versjonene?

Det som er generelt med produkter fra kina (som nevnt her) er dårlig sammenskruing. Jeg reparerer en del av disse og ser at problemene ofte grunner ut på svært dårlig etterkontroll og/eller sammenskruing. Har opplevd å finne løse skruer i cd-mekanismen, loddetinn er blitt brukt mellom plastbussing (shassis, deksler) og skrue for i det hele holde det "litt" på plass. Kort sagt, det rister fra hverandre :-) Hadde de spandert bittelitt ekstra hadde faktisk disse produktene vært svært bra...

Elektronikken er for så vidt bra, værre er det med firmware (programvaren), men det er ofte det minste problemet...

Kanskje kina har sperret all informasjon om locktite på google ??? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har kjør med D99 i min e46 et halvt års tid nå. Det ble ett lite antiklimaks, mulig mine forventninger var i overkant. Ikke missforstå meg, det meste virker, IOP/microSD/Navigasjon alt ok.

Touchskjermen er ikke like bra som man finner på moderne telefoner. Må ofte trykke flere ganger på samme knappen for å reaksjon.

Jeg har HTC, hadde litt problemer med BT. Måtte slette tidligere tilkobblinger parringer i telefonen før BT virket, nå parrer telefonen seg umiddelbart ved start. (sansynligvis ikke noe galt med D99, men heller telefonen)

Det er ikke enkelt å gjøre oppringning fra knappene på rattet. Det ender alltid med at jeg går på telefonens samtalelogg og trykker på kontakten jeg ønsker å ringe.

Jeg har stusset over at navigasjonen ikke oppgir høyde over havet. Sist helg fant jeg ut at gps mottaket er for svakt.

OBC, jeg var veldig spent på denne funksjonen. På min 330d er det ikke volt/motortemp/gearoljetemp. I ettertid er det kommet frem at det kun er M3/M5 som har disse verdiene.

Dersom jeg har OBC menyen fremme og beveger gearvelgeren til R, kommer ikke OBC tilbake når gearvelgeren flyttes bort fra R.

Så er det radiomottak. Dette var bedre på den originale radioen. Nå har jeg montert en ekstra antenne med forsterker fra Bilxtra. Litt bedre, men langt fra akseptabelt. D99 har, som tidligere nevnt i denne tråden, mulighet å sende strøm til original antenneforsterker. Om jeg husker riktig har e46 før 9/2001 ekstern strømmforsyning til antenneforsterkeren. Etter 9/2001 var strømmforsyningen vi signalkabelen.

Jeg lurer på muligheten å montere et DAB adapter. Er det noen som vet mer om disse adapterene? Vil det gi bedre signalmottak?

ojo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...