Gå til innhold

Trenger meninger til E46 problemer

Spontan
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte en 2003 316 E46 for en uke siden og hadde den på Teknisk sjekk hos lokale BMW forhandleren.

Fikk disse feilene og lurer på hva som kan gå under garanti og hva som kan skiftes på et rimligere verksted. Evnt hva ca pris er på disse forbedringene.

(fikk bilen med 3 mnd garanti på motor og gir)

- Tett veivhusventilasjon (bør skiftes komplett)

- Stor slakk i nedre bærekule H.S.F

- Slakk i casterstagforinger

- Rustne bremseskiver forran

- Dårlige vindus pussere (JA de kan jeg bytte selv :roll: )

- Mangler plate under motorrom

- Service behov motorolje og bremseveske

Takker på forhånd for svar.

53x1hq9kw3phhmljtabt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkes:

Veivhus

Plate (fordi dette følger med standard)

service

Usikker:

bærekule

casterstag

skiver

Hvis du får problemer, anbefaler jeg et NAF medlemskap og en NAF-jurist gratis, ELLER, som jeg til stadighet bruker, KJØPSLOVEN. Særlig paragraf 34 som er som følger:

§ 34. Krav på retting og omlevering (avhjelp).

(1) Kjøperen kan kreve at selgeren for egen rekning retter mangel dersom dette kan skje uten å volde selgeren urimelig kostnad eller ulempe. Selgeren kan isteden foreta omlevering etter § 36.

(2) Kjøperen kan kreve omlevering når mangelen er vesentlig. Dette gjelder ikke dersom det foreligger hindring eller misforhold som nevnt i § 23. Omlevering kan heller ikke kreves når kjøpet gjelder en ting som foreligger ved kjøpet og har slike egenskaper at den ut fra partenes forutsetninger ikke med rimelighet kan erstattes med en annen.

(3) Oppfyller ikke selgeren sin plikt til å rette eller omlevere, kan kjøperen kreve erstatning for sine forsvarlige utgifter ved å få mangelen rettet.

Legg merke til denne artikkelen: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=150622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Virker som de dyreste tingene er dekket da. Koster vel ikke all verden med bærekuler og casterforinger?? Skiver og viskere skal jeg nok altids få ordnet selv :)

Fikk prisatt totalt 25500 for å fikse alt. Men for å fikse det mest vesentlig (ikke bremser, viskere eller motorplate) som var Veivhus, service, bærekuler osv ble prisen 19160,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du som jeg forstår ikke skrur bil selv, ville jeg forhørt meg på pris andre steder for dette hørtes helt villt ut :shock:

Selv skrur jeg bil og disse manglene/feilene er ikke veldig komplisert å ordne opp i og om jeg skulle tippe helt på rappen her nå vil jeg anslå disse delene til ca 10000kr. og da vil jeg tro jeg tar i godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte av forhandler som sa at den var strøken stand under panseret og ikke bære NOE preg av at den har gått så mye som den har gått i styringa.

Dette er annonseteksten og som sagt fikk jeg skriftlig 3 mnd garanti på Motor og Gir!

"

Utrolig fin bil,tross høy km.stand !

EU godkjent frem til november 2013 !

Bør sees/prøves !

Mye bil for pengene !

Bilen er meget pen og bærer ikke preg av noe høy km.

Finans/Innbytte

Forbehold om feil i annonsen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når forhandler selgeren bil så skal de i det minste sørge for at bilen er i teknisk lovlig stand!

Det at det er slakk i bære kuler, Slakk i Casterforing, Rustne Bremseskiver, dårlig Bremsevæske og Vindusviskere, det er en 2èr feil, Dette er de pliktige til å fikse.

Du har Garanti på motor å dreivverk så da får du dekket Veivhus ventilasjonen, fint å bytte den før den avliver slanger å toppdeksel.

Lykke til.

Velkommen til forumet forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du mulighet til å spørre de som utførte teknisk sjekk om hvordan de oppdaget dårlig veivhusventilasjon? er redd det er samme på min som snart har gått 175000.. hvis du gidder da...:) ser forresten ut på bildet at du må få polert opp lykteglasset...:) hvis ikke det er lyset da... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyktene er faktisk helt nye men 2 dager etter montering dogger de på innsiden og blir matte :S

Tusen takk SIDEIN. Skal inn å møte selgeren i morgen, legger frem garanti saken og slenger frem teknisk stand krav også. Mener selv at det er lov å selge en bil som trenger litt omsorg men en forhandler burde ialleflal nøye seg med mer en normal EU kontroll når teknisk sjekk på merkeverksted koster så lite.

Skal spørre de på Lokale bmw verkstedet om hvordan de fant det ut, MEN teknisk sjekk av hele bilenn der de var veldig nøye, kostet bare 979,- kroner så er sikkert verdt det uansett alder på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...