Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått den velkjente kakklingen i venstre forstilling. Har gått over alle stagg og konkludert med at feilen ikke sitter der. Og det undrer meg veldig om det skulle være det, siden begge forstillingene fikk alle stagg byttet ut i fjor. Kan det være noe med støtdemperen, stabstagforing?

Skrevet

Alle stag som i bærearmer, casterstag, pendelstag og styreledd? Pendelstag kalles "raklestag" av en god grunn. Ellers har jeg erfart at de to gummiforingen ved innfestingene til stabilisatorstaget kan produsere endel klakking når de ikke er helt tight.

Tårnlager vil også lage mye lyd om det er utslitt. Da vil du gjerne se endel vandring oppe i lageret.

Skrevet

om alt er byttet der nede. ville jeg som 0dd.M sier sett på tårnlager! merker somregel fort at om de er utslitt om det klakker over humpler, gjerne på grusvei eller noe sånt.

tror også det går ann å ta av det lille svarte dekslet i dempertårnet. og der kan du se ned på lagret, og dermed sjekke om du ser noe tydlig slark ved eventuelt å dra i dempern, antagelig lettere om bilen er løftet/jekka opp.

Skrevet

Hvis det er samme opplegget på bærearmene som e34 vil æ stille ett spørmål: strammet du til gjennomgangsbolten på bærearmen med navet jekket opp til normal høyde (som om bilen skulle stått på bakken)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...