Eivind B Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Nokken som har vært bort at motoren går fint opp til 4000rpm under pådrag så kutta den? Men da den er i fri går den heilt fint til topp? Mvh Eivind B
Fekzen Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Finns lite olika saker det kan vara. Men det sitter en turbotryck spärr i programmet på dessa, som faktiskt gick i original på vissa modeller för den ligger ganska tight bara ca 0,1 bar över original laddtryck. Är motorn helt original? Låter som att den kuttar precis där du når max laddtryck vid 4ooo rpm för det är där K27 agget brukar toppa på den motorn. Om du kör lite lugnare upp, så går den förbi 4ooo rpm eller? Mvh// A.Fekzen
Eivind B Skrevet November 23, 2011 Forfatter Skrevet November 23, 2011 Okei, det viste ikkje eg. Ja den kutter sjølv om vi kjøre rolig opp på turatall Er det mulig og få fjerna den sperra? For vill ikkje montere datasprute enda, for vi ønska og godkjenne bilen hos BT.
Fekzen Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Jo det kan jag ordna. Har du mekaniskt ställt upp laddtrycket något? Eller är motorn helt original. Du kan ju prova mäta laddtryck och se, för den ska ladda 0,4 bar original och spärren ligger runt 0,5 bar. Men finns som sagt originalbilar som gått i spärren också. Det kan ju vara något annat fel ,men om den kuttar så låter det ju som spärren går i. Med chip kan man ladda 0,7 bar innan WG fjädern blir för klen och inte orkar hålla emot mer. Sedan behöver man byta till en hårdare fjäder i WGn. Jag hade en M106 förut som jag gjort ett program till och laddade 1 bar. Bänkade 350 hk i motorn och runt 500 Nm. Skickar mer info till dig över PM. Mvh// A.Fekzen
Eivind B Skrevet November 23, 2011 Forfatter Skrevet November 23, 2011 Har montert på en ny WG, for han vi kjøpte den av hadde laga til heime mekka justering og bytta fjøra på den orginale. Så no prøva vi på fullt trykk, men da har vi max klart 0.7 på måleren som er montert i bilen, så kutta den Sende deg en PM
Fekzen Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 hehe okej , men då är det nog det som är problemet! Då måste man höjja spärren. Mvh//A.Fekzen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå