Laffen_90 Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Hei folkens. Har en 96' E36 me M52 2liter som nu har gått 230k. Service fra dag en å til siste eier dvs fram til 210k , og så vidre fra meg, import fra tyskland i 98. Amyhow... Oppdaget nettop at jeg har en dunkelyd fra motorn som øker proposjonelt med turtallet. Hører den kunn med pansret oppe og når jeg er på venstre side av motorn ( om du står å ser inn i pansra forfra). Som sakt, hører den kunn på tomgang når jeg har oppe pansret, og den øker proposjonelt med turtallet helt til at motorlyden overdøver den.. Har enda ikke sjekket om denne lyden er der også når motoren er kald. Er det noen som har vært borti noe lignende, eller har noe peiling på hva det kan være. Snakket med mekaniker, og han sier at det kan være ventiler som er skjeve, eller at i verstefall det kommer fra råden. Men, kan det være noe "mindre" farlig?? Mvh Laffen
Laffen_90 Skrevet November 23, 2011 Forfatter Skrevet November 23, 2011 Om det har noe å si, så har jeg vibrasjoner i bilen på tomgang som kommer å går. De er ikke kraftige, men de kjennes. Spesielt om jeg står i ett lyskryss med bilen i drive og holder inne bremsa, men den kommer også når jeg har den i P å den bare går på tomgang..
Odd-M Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Ulyd er så sørgelig vanskelig å diagnostisere over nett. Lydklipp?
Laffen_90 Skrevet November 23, 2011 Forfatter Skrevet November 23, 2011 ska prøve å få mekket ett, men det høres ut som om det er noe som er løst i motorn å donke i toppen elller blokka :S
Laffen_90 Skrevet November 23, 2011 Forfatter Skrevet November 23, 2011 Et par andre ting som jeg kan nevne at olja ble bytta for 2k side, Da fylte jeg på med Castrol Edge Sport 0W40. Dette er da noe både BMW og Mekonomen sa at ikke skulle være noe problem. Så jeg gikk for en tynnere olje mtp møte me vinteren og kulda (som har vist tatt ferie!!) Og det er ikke noe forskjell på turtall på tomgang, eller dra i bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå