Gå til innhold

82-modell 745i E23. Trenger deler og veiledning!


Riberto
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 246
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

DSC_0102.jpg

Mange takk! Skal hjem på langfri i mårra, så skal se på det da :) Skal ta en skikkelig gjennomgang av tenningssystemet, og vurdere om jeg bare bytter hele greia.

Skal for øvrig begynne på rustsveisinga, så får vi se om det "eter" på seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute med alle dysene i går og bytta o-ringene. Etter det går motoren mye renere på lave turtall :) Eneste nå er at den går for lavt på tomgang, omkring 600 rpm., får den ikke til... Er vel gjerne ikke mulighet for manuell tomgangsjustering på disse, da det heter seg at regulatoren skal ordne dette?

Mandag skal det bestilles eu-kontroll. Satser på å få time i løpet av uka, så får vi se hvordan det går. Skilt skal på så fort den er godkjent :) Noen som vet hvordan kravene til støy/utslipp stiller seg nå når bilen er veteran?

Ellers var tanken å lette på teppet for å se hvordan det ligger an med rust, samt skru av plastinnerskjermene fremme for å titte litt bak der...

Lillebror 325xi, med sin store skiboks stakkar, fikk selskap i går :)

20120127_161442.jpg

20120127_161248.jpg

Ble desverre ikke flere bilder i går, men kommer mer senere i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På røret før gasspjeldet går det to slanger ned mot tomgangsregulatoren, den ene av dem til en "L" med en stor skrue i enden av. Ved å skru på den justerer du tomgangen. Tomgangsregulatoren vil ikke prøve å kompensere for dette, den skal bare sørge for stabil gange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På røret før gasspjeldet går det to slanger ned mot tomgangsregulatoren, den ene av dem til en "L" med en stor skrue i enden av. Ved å skru på den justerer du tomgangen. Tomgangsregulatoren vil ikke prøve å kompensere for dette, den skal bare sørge for stabil gange.

Sier du det ja, får prøve det da. Takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker du 745 dyser på m30b32 ledningsnett ?

tror nok faktisk ikke du kan se på de specsa marius la ut bilde av, pga du bruker b32 led nett som har en annen tenningskurve enn m102, så du må nok ha lavere tenning enn det som står der tror jeg. om du bruker 745 dysene så vil dette aldri bli bra. og bruker du b32 dyser så vil den få alt for lite suppe [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men d er ikke vanlig b32 ledningsnett på denne! Er d rette ledningsnettet er bare skiftet ut tennings boksene..

Altså, dette er noe jeg ikke er så fryktelig god på, men jeg skjønner at dette er alfa omega. Jeg vet heller ikke hvor "sprek" disse skal være/kjennes når alt er riktig. Men dog, etter at vi fiksa falsklufta og justerte tenninga høres gangen på motoren prikk lik ut som på min gamle M30B34 med Motronic tenning, og den motoren var i god form i alle fall. Utover det vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...