Gå til innhold

82-modell 745i E23. Trenger deler og veiledning!


Riberto
 Share

Anbefalte innlegg

bruker du 745 dyser på m30b32 ledningsnett ?

tror nok faktisk ikke du kan se på de specsa marius la ut bilde av, pga du bruker b32 led nett som har en annen tenningskurve enn m102, så du må nok ha lavere tenning enn det som står der tror jeg. om du bruker 745 dysene så vil dette aldri bli bra. og bruker du b32 dyser så vil den få alt for lite suppe [-X

Prøver å skaffe originale 745-bokser til tenninga nå, så får vi se om noen har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 246
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var EU-kontroll overstått, og bilen kom ut med følgende 2'ere:

- slakke i høyre hjullager fremme

- slakke i venstre kule på mellomstag(styring)

- høyre ryggelys virker ikke

- nærlysstilling for lav. Justert på stedet :)

Helt greit for en bil fra 82 spør du meg, så da blir det nok skilt om ikke så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er nytt parallellstag og hjullager bestilt! Satser på å ha alt klart for etterkontroll til friuka om 14 dager :)

I tillegg skal jeg bytte termostat, instrument og montere nye slanger til oljekjøleren. Bytter instrument fordi tempmåleren er på bærtur... Holder også på å handle inn diverse til rustsveising. Teppet skal ut for rengjøring, gulv og torpedovegg saumfares for rust. Bagasjerommet er litt fuktig, så det må også gåes over.

Alltids nok å gjøre, men utgangspunktet er bra, så holder motet oppe :)

Til slutt et lite spørsmål. El. rutene fungerer ikke... Har disse et relé ved rattstaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av rutene som virker?

Har ikke denne både en sikring og et relè i sikringsboksen til el vinduer som må sjekkes ut da?

Ingen nei. Alle sikringer i boksen er hele, men var en som nevnte at det ligger en automatsikring ved rattstammen, vet ikke om det stemmer? Får sjekke ut dette nærmere når jeg kommer hjem på søndag, så får vi se. Sannsynligvis ikke selve vindusheisene som er problemet i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mange år siden jeg eide en E23 sist, at jeg ikke klarer å huske om det er "nødbryter" i panelet under rattstammen slik E28 har... Men det vet nå sikkert E23-sjelene.

Har du målt om det er spenning på bryterene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mange år siden jeg eide en E23 sist, at jeg ikke klarer å huske om det er "nødbryter" i panelet under rattstammen slik E28 har... Men det vet nå sikkert E23-sjelene.

Har du målt om det er spenning på bryterene da?

Har ikke kommet så langt enda, må se på det når jeg er hjemme igjen. Høres ikke en lyd når jeg trykker på dem, så det er helt sikkert ikke spenning på dem, da det sikkert burde "klikke" litt et sted om det var spenning?

Er vel heller ikke usannsynlig at det er likt som E28, uten at jeg vet hvordan det er på dem da, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...