Gå til innhold

82-modell 745i E23. Trenger deler og veiledning!

Anbefalte innlegg

• Svar 246
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Lørdag ble den starta opp, med nesten nye oljekjølerslanger:-) Starta lett som bare det, uten noen form for lekkasjer! Den går litt røft nå, så tenninga må justeres. Lyden er enorm, med det custom sveisa 3" anlegget a la Mjørgen:-D

Var meninga å prøvekjøre og filme litt på søndagen, men været ble så ufyselig at det ble utsatt inntil videre. Men det blir mest sannsynlig i mårra eller onsdag, så følg med!

Godt og høre att lekasjen ble borte da :D Å trur på lyden e bra! Faen i som solgte den.. hehe brukt så masse tid på den å ikje kjørt den en gang! Men bra den har kommet i rette hender :D Kjør på med bilder!! å BBS Front bli heilt konge! Ska sei fra om i kjøm over en..

Skrevet
Lørdag ble den starta opp, med nesten nye oljekjølerslanger:-) Starta lett som bare det, uten noen form for lekkasjer! Den går litt røft nå, så tenninga må justeres. Lyden er enorm, med det custom sveisa 3" anlegget a la Mjørgen:-D

Var meninga å prøvekjøre og filme litt på søndagen, men været ble så ufyselig at det ble utsatt inntil videre. Men det blir mest sannsynlig i mårra eller onsdag, så følg med!

Godt og høre att lekasjen ble borte da :D Å trur på lyden e bra! Faen i som solgte den.. hehe brukt så masse tid på den å ikje kjørt den en gang! Men bra den har kommet i rette hender :D Kjør på med bilder!! å BBS Front bli heilt konge! Ska sei fra om i kjøm over en..

Ja, skjønner at du angrer litt... Men den skal tas vare på etter beste evne, om det er noen trøst :) Må du gjøre ja, BBS front på disse er jo bare verst! Blir vel å gå på med sveiseapparatet ganske snart, men det er jo ikke rare greiene å sveise heller :)

Skrevet

I dag ble det kikka litt på diverse på bilen, og tatt en del bilder :)

Mjørgen, husker ikke selv i farta, vet du hvor denne kabelen hører til?

20111207_113818.jpg

Alle sikringene hele, det er en god start. Sikringene på plass nr. 12 og 15 mangler, noen med håndbok som vet hva disse er til? Snedig med flatsikringer på en så gammel bil :)

20111207_113324.jpg

Dette kan nok være en eventuell synder i at motoren ikke går så rent^^

20111207_115223.jpg

Bra med knapper til '82 å være :)

20111207_111959.jpg

20111207_111926.jpg

20111207_111937.jpg

"Direktørsofa"

20111207_112133.jpg

Her lå det vel originalt ei "førstehjelpspute"

20111207_112418.jpg

20111207_111350.jpg

Skrevet
flott vogn, hvilke planer har du for interiøret?

Godvogn dette ja :) Ang. interiøret har jeg ikke tenkt så mye på det enda, så time will show!

Virker kjørecomputeren og alle el-vinduene? :)

El-vinduene fungerer ikke for øyeblikket, kjørecomputeren har jeg ikke fått prøvd enda... Tror det med vinduene skal være en bagatellfeil, da de i følge Mjørgen fungerte tidligere :)

Ja den ledningen skal på en føler på blokka helt bakerst mot torpedoveggen under innsuget... er litt låk å få på;)

Aha, får se litt på det i mårra ;)

Skrevet

Var også å titta under bilen en runde i går, synes det ser fullt overkommelig ut med tanke på rust. Fant i alle fall ikke mer enn det Mjørgen viste meg da jeg henta den :)

Jekkfestene:

20111207_115030.jpg

20111207_114956.jpg

20111207_114904.jpg

20111207_114838.jpg

Høyre innerskjerm bak, ovenfor traversen. Sannsynligvis den verste plassen på hele bilen:

20111207_114812.jpg

Det jeg ser av innerskjermene fremme nå:

20111207_114434.jpg

20111207_114422.jpg

20111207_114409.jpg

20111207_114415.jpg

Hvordan det ser ut bak framskjermene gjenstår å se, men det lover godt foreløpig i alle fall. Noe å gjøre må det jo være på en snart 30 år gammel bil :)

Skrevet

se der ja, ikke så galt det der... overkommelig. skru av det plastdekselet i innerskjermen så ser du helt opp i festet/enden av vangen, er der rusta bruker å sitte... er vist ett kjent fenomen på E23, var litt rust på min også akkurat i enden..

Skrevet
se der ja, ikke så galt det der... overkommelig. skru av det plastdekselet i innerskjermen så ser du helt opp i festet/enden av vangen, er der rusta bruker å sitte... er vist ett kjent fenomen på E23, var litt rust på min også akkurat i enden..

Ja, skal av med skjermene og det etter hvert for å få sett ordentlig etter... Har hørt rykter om at det kan lure litt rust bak der jeg og ja, så det må jeg finne ut av.

Ellers synes jeg ikke det ser så forferdelig ut, gjelder bare å stoppe det som er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...