Gå til innhold

82-modell 745i E23. Trenger deler og veiledning!


Riberto
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 246
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det går nok helt fint med vanlige dempere på EU-kontroll. :)

Min er også nivåreguleringen fjernet på, det er visstnok dyyyrt å kjøpe nye dempere med nivåregulering, de fleste bygger om til vanlige når de går i stykker. Dessuten påstås det at nivåretuleringen er mer svampete enn vanlige dempere, så bilen er nok morsommere uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt fint med vanlige dempere på EU-kontroll. :)

Min er også nivåreguleringen fjernet på, det er visstnok dyyyrt å kjøpe nye dempere med nivåregulering, de fleste bygger om til vanlige når de går i stykker. Dessuten påstås det at nivåretuleringen er mer svampete enn vanlige dempere, så bilen er nok morsommere uten.

Okey, da blir det vel til å la det være slik, foruten senk etter hvert da selvsagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er det på tide med en aldri så liten update.

Har nå endelig fått fart på doningen, og prøvd den ut litt! Bare en ting å si: En DRØM å kjøre! Nå har jeg ikke prøvd veldig mange gamle biler, men makan til komfort og "funfactor" skal en lete lenge etter på en 82-modell bmw, det er jeg sikker på! :-D Bilen er som et tog på veien, og motoren leverer sine hester når du ber om det, med et beskjedent men herlig turbosus og jevn brumming :)

Bremser og understell for øvrig er i overraskende god form, og det er null slakke i styringa.

Har nå flytta den til en stor garasje, og det er rustsveising/behandling og tectylering som nå står som førstepri.

Ellers er ikke styringa av varmeapparatet helt som det skal, blåser bare på ruta, heldigvis får en kanskje si. Får komme litt tilbake til det... Innspill?

Denne skal det i alle fall bli bil av! Kommer bilder i mårra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig på disse bilene at det blåser kun på ruta når de har stått lenge.

Spjeldene er vacumstyrte og det sitter en 1-veis ventil på vacumslangen inn til vacumreservoaret for at ikke spjeldene skal åpne og lukke seg avhengig av om du har gasspådrag (trykk) eller ikke (vacum). Den skal sørge for at du til enhver tid har vacum i vacumreservoaret, men setter seg fast i lukket posisjon hvis den ikke har vært i bruk på en stund.

http://e23forum.diskusjonsforum.no/e23f ... ut152.html

Gratulerer med første prøvetur, det er undervurderte biler.. :)

Lydbildet og karakteristikken er ganske forskjellig fra de med sugemotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig på disse bilene at det blåser kun på ruta når de har stått lenge.

Spjeldene er vacumstyrte og det sitter en 1-veis ventil på vacumslangen inn til vacumreservoaret for at ikke spjeldene skal åpne og lukke seg avhengig av om du har gasspådrag (trykk) eller ikke (vacum). Den skal sørge for at du til enhver tid har vacum i vacumreservoaret, men setter seg fast i lukket posisjon hvis den ikke har vært i bruk på en stund.

http://e23forum.diskusjonsforum.no/e23f ... ut152.html

Gratulerer med første prøvetur, det er undervurderte biler.. :)

Lydbildet og karakteristikken er ganske forskjellig fra de med sugemotor.

Takker så meget for tipset:-) Dette så jo enkelt og greit ut, får ta en titt på det i mårra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med prøve tur! D var en god bil ja? D trur i på :D savna bilen i.. Så kom gjerne med bilder!!

Motor fungera godt?

Kjempebil, ikke annet å si om det :D Motoren er i god form kjennes det ut som! Skal finjustere tenninga i mårra, da den fjusker litt på tomgang. Drar jevnt og fint ved pådrag.

Ellers et kjempebra utgangspunkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man lagt om til vinterdekk, og kjørt noen runder på snøføre. Fikk nesten sjokk da jeg bremsa litt hardt på glatta... ABS'n FUNGERER! Det hadde jeg aldri i livet forventa, så det var en positiv overraskelse :-)

Ellers har jeg sett litt nærmere på problemet med varmeapparatet. Oppdaga jo at det var en løs slange som kommer ut fra øvre del av torpedoveggen, der vakuumreservoaret ligger. Men hvor skal den stå mon tro? Ventilen som henger der mangler ikke slange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derja, sjeldn på bimmers for tida, men kom over tråden din nå:D muli jeg fant konverter alikevel, var ivertfall 2 stk, skal sjekke me delenr.. Mellomaksling tror jeg også ligger i rotet mitt:p å det gjør vel også kromlista på fangeren:p så du må kjøre deg en tur til helga:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derja, sjeldn på bimmers for tida, men kom over tråden din nå:D muli jeg fant konverter alikevel, var ivertfall 2 stk, skal sjekke me delenr.. Mellomaksling tror jeg også ligger i rotet mitt:p å det gjør vel også kromlista på fangeren:p så du må kjøre deg en tur til helga:D

Høres bra ut ja, tar meg en tur jeg vettu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romsterte litt med eksosen her om dagen, da plana var å ha "dieselstuk" på enden. Endelyddemperen stikker godt innunder bilen, så er god plass til custom enderør. Kappa til en bøy og prøvde, men ble kanskje ikke så fornøyd med resultatet... Ble for mye "luft" rundt røret mot fangeren, så tenker enda litt på hvordan jeg skal gjøre det.

Her er uansett et par bilder av resultatet:

20111231_192845.jpg

20111231_192900.jpg

Er bare tredd innpå enda, så null problem å endre på :)

Bytta dessuten den berømte lufteskruen på termostathuset, da den gamle var passe ferdig med sin misjon. Fikk den heldigvis ut uten for mye om og men :) Den gamle så slik ut:

20120101_202805.jpg

Mot den nye(ble dårlig bilde ser jeg nå):

20120101_203036.jpg

Kommer mer til helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...