Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en E36 Touring 318 TDS 97 mod.som er vanskelig å starte når den er kald.Må prøve 4-5 ganger før den starter.Har byttet glødeplugger og diesel filter.

Noen som har peil på hva det kan være?

• 4 weeks later...
Skrevet

Tror ikke det er dieselpumpa.Slår på tenningen og da kommer det diesel i slangen etter dieselfilter,Men når jeg slår av tenningen igjen renner dieselen tilbake.Kan se det fordi det er luftbobler i slangen.

Må være en lekasje en plass kansje.

Noen som vet?

Skrevet

Mellom dysene er det noen små slanger som, om jeg ikke tar feil, samler opp dieselrester. Disse kan fort råtne og sprekke og man får startproblemer. Heldigvis koster ikke dette mye og er veldig lett å fikse. Det kan og være dritt som samler seg i innsuget. Hadde tilsvarende problemer på madammens tds. Skrudde av innsuget og vasket det i varmt vann. Har ikke hatt problemer siden jeg gjorde disse tingene.

Skrevet

Mål spenningen på batteriet mens du slår på tenning (gløding) for å se om den gløder.

Mener du skal merke det litt på spenningen med det samme.

Hvis du har litt peil så er det riktige og måle strømmen fra batteriet, men er litt mere med det.

Skrevet

Er det luftbobler i den gjennomsiktige "spiralslangen" i motorrommet når motoren går, og er bilen mer tungstartet når det er halv tank eller mindre?

I såfall kan du nesten bite deg i nesa på at det er dieselpumpa som ikke henger med lenger. Om du i tillegg opplever at bilen tidivs "dør" under kjøring når det er lite på tanken så kan jeg nesten garantere det.

Lykke til videre. Håper du får orden på bilen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...