Oda Skrevet November 24, 2011 Skrevet November 24, 2011 Hei har en 520 som har gått 120000km. når den har stått over natta og motoren er helt kalde so går den perfekt ca 500-700meter so begynner den og fuske og henge noke sjukt på gassen, til mer gass til mer henger/fusker den. når den når drifttemperaturen so er den bedre, men ikkje so mykje, der den drege 5gir i bakken når den er helt kalde må ej ned i 3 gir når den er varm. værst frå 500-3000omdreininga so drege den "greit" opp til 5000omdr. so dabber den av igjen opp til 6500omdr. virka nesten ut som bensin mangel... men det er rart sida den gjenge normalt når den er kald og trenge bensin... fjoska/henge litt på lavt turtall kanskje opp til 1500omdr. so henge den meir etter d nesten som om du halvera motor effekta... når ej køyre hardt so kommer det en vond lokt av eksosen... hadde vore evi taknemli om noken har noken tips:) har skifta bensinfilter og plugger. har bestilt lambda sonde men tvila på den sida folke på forume sei at den ikkje e i bruk før motoren er varm. har prøvd og bytta ut coilane også... har prøvd og nappa ut lmm: då vart den værre. lamdaen: merkakje forskjell, kanskje litt være
Oda Skrevet November 27, 2011 Forfatter Skrevet November 27, 2011 Har skifta alle coilane no og ingen forskjell.... Ingen som har tips?
Gulljenta Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Høres ut som topp pakningen, skjekk radiatoren for brenner motoren kjøleveske så lukter det vondt og ryker hvit.
hao Skrevet Desember 16, 2011 Skrevet Desember 16, 2011 Sjekk alt som har med gasspjeld å gjøre. Wire, elektrisk kontakt og gjerne åpne for å se at spjeldet tetter skikkelig. http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... _assembly/
Oda Skrevet Desember 16, 2011 Forfatter Skrevet Desember 16, 2011 Nei, men den gårno normalt når den.er kalde so kan d være d då? sjekket pluggene, lmm,lambdaen,plugger,coiler,tps og toppakninga... So er litt rådvill har også skifta bensin filter, har bestilt sensoren til vanntemperaturen til hjerna no for og utelukke d:)
oleo Skrevet Desember 16, 2011 Skrevet Desember 16, 2011 Tja... Tenkte at hvis kat er forholdsvis tett så kan det jo være at det tetter seg enda mer når den blir varm... og utvider seg.
Oda Skrevet Desember 16, 2011 Forfatter Skrevet Desember 16, 2011 jau, men den drege "greit mylla 3500-5000omdr" og motoren rykke på lavt turtall 1500omdr. so vekje om d kan være tett eksos skulle no tru den tapte mykje effekt der den trenge meir eksos utblåsing...
oleo Skrevet Desember 17, 2011 Skrevet Desember 17, 2011 Du skrev at den gikk greit i 500 - 700m og så var den ugrei og luktet vondt av eksos etter dette. Du kan jo kjenne på lufttrykket ut av eksosen ved kald motor og så kjenne om det er forskjell når du har kjørt >700m Hvis det er mindre lufttrykk med varm motor så er det en grei indikator på katt.
Oda Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Skrevet Desember 20, 2011 luktet vondt av eksosen når ej køyrte hardt, kjente ikkje noke forskjell på lufttrykket i eksosen... bruker ikkje meir enn ca 1 liter på mila heller sjøl om den går veldi dårli. noken som he vore borti ditte?
oleo Skrevet Desember 20, 2011 Skrevet Desember 20, 2011 Kan du forklare hvordan denne vonde luken er? Søt, sur, brent metall, brent olje,...... hvordan er fargen på eksosen.., forandrer den farge, og er det mye eksos/lite eksos?
Oda Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Skrevet Januar 16, 2012 Det var kamsensor som var gåen, kjøpte en uorginal og den gjekk fortsatt som før og so kjøpte ej en orginal og då gjekk den heilt normalt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå