Gå til innhold

Motor til BMW e46 316 eller 318 2000mod, preface

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
Skrevet

har en n42 2002 modell 318 motor(2.0 liter), hvis det er en sånn du tenker på, denne har dobbel vanos samt valvetronic, meget bra stand med jevnlige oljeskift og ny kjedestrammer, km:187000.

Skrevet
har en n42 2002 modell 318 motor(2.0 liter), hvis det er en sånn du tenker på, denne har dobbel vanos samt valvetronic, meget bra stand med jevnlige oljeskift og ny kjedestrammer, km:187000.

Vil ha en som er gått litt kortere enn som så, ellers takk :)

Skrevet
Har akkurat bytta toppakning på n42, kan ta på meg jobben...

Har mekaniker som gjør jobben for en billig penge for meg.. Det er sprekk i kanalen i blokka. Så hele dritten må byttes..

Skrevet
Jeg har en motor som kun har godt 118 000 km, men er vist hoppet over ei tann.

Går for 4000,- kr.

Hva må gjøres med en slik motor for å få den 100%?

Mulig bare times opp igjen, og mulig bytte noen ventiler, og i værste fall et stempel. Men tror faktisk motoren gikk for bila i Drammen skrudde litt på den. Men vet ikke sikkert.

Så om du har ei sprekt blokk, må jo dette være av intr. :mrgreen:

Skrevet
Jeg har en motor som kun har godt 118 000 km, men er vist hoppet over ei tann.

Går for 4000,- kr.

Hva må gjøres med en slik motor for å få den 100%?

Mulig bare times opp igjen, og mulig bytte noen ventiler, og i værste fall et stempel. Men tror faktisk motoren gikk for bila i Drammen skrudde litt på den. Men vet ikke sikkert.

Så om du har ei sprekt blokk, må jo dette være av intr. :mrgreen:

Kan du sende meg tlf nr ditt på PM? Skal høre om det ikke er for sent. Har fått tak i en 316 motor som har gått 163k, men han skal ha 10k.. Noe som er litt mye. Vet du om det er noe som må gjøres hvis jeg setter i en 318 motor? Er det likt ledningsnett, hjerne etc?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...