Stephan89 Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Som topic sier, hva må jeg gjøre for å få motorbytte godkjent på min BMW e46 2000 mod når jeg skal bytte motor fra 316 til 318?
2000Touring Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Jeg hadde ikke brydd meg om noe godkjenning i forhold til et slikt motorbytte. Er det noe forskjell på motorene i HK da?
Stephan89 Skrevet November 26, 2011 Forfatter Skrevet November 26, 2011 Jeg hadde ikke brydd meg om noe godkjenning i forhold til et slikt motorbytte. Er det noe forskjell på motorene i HK da? Ja, det er ca 15 HK forskjell... Vil ha det godkjent med tanke på forsikring og vognkort såklart. Så nei, det er ikke et alternativ..
KKise Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Jeg hadde ikke brydd meg om noe godkjenning i forhold til et slikt motorbytte. Er det noe forskjell på motorene i HK da? +1
JulianS Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Hvorfor bytte motor? Bytt kam og ecu.. Send søknad til statens vegvesen hvis du absolutt skal ha det godkjent... Men hvorfor? Hvis du ikke bytter motor så er det jo fortsatt en 316..
2000Touring Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Før i verden var det en regel i forhold til slikt. Er ikke sikker på om dette bare var noe som har blitt meg fortalt, eller om det var en reell regel. Det går på trimming. Det som ble sagt var at om trimmingen var på 15%(tror jeg det var) eller mindre behøvde man ikke gjøre noe med dette i forhold til vognkort osv. Om det er i hht boka er jeg usikker på. Om du er så bekymret for det ville jeg nok tatt direkte kontakt med biltilsynet og fått en vurdering av det. Tipper de sier at det ikke er noe å tenke på. Om jeg tar feil hadde det vært fint om du peker en stoor nese til meg.
pedro Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Eh? Jeg er totalt blank på E46, men er ikke dette henholdsvis 1,8liter kontra 1,9liter? Går vel neppe ut over bremse og kjøreegenskaper denne "ombygningen"? 316i M43TUB19 1998–2001 Cyl vol: 1895, I4, 8v 105 PS/104 bhp) 122 ft·lbf (165 N·m) 0 til 100 km/h 12.4 s 316i/ti N42B18 2001–2004 C.vol: 1796, I4, 16v 115 PS, 113 bhp) 129 ft·lbf (175 N·m) 0 til 100 km/h 10.9 s 318i/Ci N46B18 2004–2000 M43TUB19 1998–2001 C.vol: 1895, I4, 8v 120 PS, 118 bhp) 133 ft·lbf (180 N·m) 0 til 100 km/h 10.4 s Neppe en økning BT vil bry seg om annet enn om du har trommelbrems bak noe jeg tror du kanskje har. Da bør du bygge om til skive hvis du skal vise den ihvertfall. Du er ihvertfall innenfor 10 eller 15% regelen. P
Stephan89 Skrevet November 26, 2011 Forfatter Skrevet November 26, 2011 Toppen har gått til helvete og motoren har skjært seg.. Derfor skal jeg bytte motor..
JulianS Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Begge er m43tub19 alt er likt bortsett fra kam og muligens ecu.. Må jo bare se hva du får tak i da..
pedro Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 15hk mer i 318 kontra 316 Sansynligvis som Julian sier bare kam ecu og ev eksos? Neppe noe BT bryr seg med P
JulianS Skrevet November 27, 2011 Skrevet November 27, 2011 Samme eksos, hvorfor skulle det vært forskjellig?
Hanpasha Skrevet November 27, 2011 Skrevet November 27, 2011 Jeg bruker ecu fra 316i på 318i motoren:)
Stephan89 Skrevet November 27, 2011 Forfatter Skrevet November 27, 2011 Jeg bruker ecu fra 316i på 318i motoren:) Okei, takk for svar! Merket du noen forskjell på effekt etter å ha byttet ECU?
Hanpasha Skrevet November 28, 2011 Skrevet November 28, 2011 Jeg bruker ecu fra 316i på 318i motoren:) Okei, takk for svar! Merket du noen forskjell på effekt etter å ha byttet ECU? Jeg har byttet motor, ikke ecu. 318i motor til 316i. Merker ikke noen forskjell:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå