///Johnsen Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Lager en tråd der man kan skrive inn diverse smarte løsninger som et alternativ for løftebukk, da alle ikke har dette tilgjengelig. Må vel finnes noen bedre løsninger en å la den stå på 4 små bukker, det er kanskje ikke det tryggeste heller. Kom gjerne med linker til sider med gode priser og løsninger.. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Kommer jo helt ann på hva du skal gjøre på bilen da. Du får jo "små" bukker, som du kjører bilen over, også løftes bilen en halvmeter opp. Da får du så og si ikke gjort noe under bilen, men mest utenpå. Det er vel primært lakkering/opprettere som bruker dette. Ellers har du smøre grav? Løftebukk er gull. Bukker er trygt det, sålenge du bruker huet når du setter bilen på de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Johnsen Skrevet November 27, 2011 Forfatter Share Skrevet November 27, 2011 Sant nok det, tenkte kanskje også på løsninger for å bytte eksos også videre uten å ødelegge ryggen. Men man må vel kanskje lide litt når man skal bytte noe under bilen når man ikke har tilgang til ordentelig verksted.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Ser jo ut til at den blei kjempeflott framskjermen etter det der Jeg husker ikke helt hvordan jeg gjorde det når jeg holdt på med eksosen, men enten så jekka jeg opp på diffen eller så jekka jeg opp fremme og bake på passasjersia. For min del var det nok til at jeg uten problemer klarte å få eksosen ned og opp flere ganger. Til og med etter å ha sveisa den i 1 stykke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Ser jo ut til at den blei kjempeflott framskjermen etter det der Jeg husker ikke helt hvordan jeg gjorde det når jeg holdt på med eksosen, men enten så jekka jeg opp på diffen eller så jekka jeg opp fremme og bake på passasjersia. For min del var det nok til at jeg uten problemer klarte å få eksosen ned og opp flere ganger. Til og med etter å ha sveisa den i 1 stykke den skulle byttes så ga litt faen i den om du ikke ser det så er det ikke stroppene som holder bilen altså, de er der mest for sikkerhets skyld er en sånn bilvipper fungerte bra å bytte bånnpanne med ivaffall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Johnsen Skrevet November 28, 2011 Forfatter Share Skrevet November 28, 2011 haha funker vel greit til formålet det der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staM Skrevet Desember 1, 2011 Share Skrevet Desember 1, 2011 Noen som vet om noen litt kraftigere bukker som bilen kan stå på? Blir litt små og lave de som de selger på biltema, skulle hatt noen litt høyere / kraftigere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CV-Erik Skrevet Desember 1, 2011 Share Skrevet Desember 1, 2011 Høyere?? Kan jo justere dem opp ganske høyt. Men om du vil stå under bilen så må du nok ha løftebukk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Johnsen Skrevet Desember 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2011 Noen som vet hvor man an kjøpe bukker man kan jekke opp?? Ser for meg at det hadde vært tingen har noe lignende på biltema, men er laget for å jekke opp diverse bygg som har seter. Er ikke spesielt stødige heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Ehh... tror ikke jeg noen gang har hørt om bukker som man kan jekke opp? For meg virker det jo som logisk at det ikke skal være mulig, da en av grunnene for at man bruker bukker er i tilfelle hydraulikken i jekken skulle svikte... Men i alle tilfeller så har man jo f.eks vanlige søylerjekker eller hva de heter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Ehh... tror ikke jeg noen gang har hørt om bukker som man kan jekke opp? For meg virker det jo som logisk at det ikke skal være mulig, da en av grunnene for at man bruker bukker er i tilfelle hydraulikken i jekken skulle svikte... Men i alle tilfeller så har man jo f.eks vanlige søylerjekker eller hva de heter. Finnes flere slike har slike i garasjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Ehh... tror ikke jeg noen gang har hørt om bukker som man kan jekke opp? For meg virker det jo som logisk at det ikke skal være mulig, da en av grunnene for at man bruker bukker er i tilfelle hydraulikken i jekken skulle svikte... Men i alle tilfeller så har man jo f.eks vanlige søylerjekker eller hva de heter. Finnes flere slike har slike i garasjen Var jøss, har jeg aldri vert borti Men jeg har vert borti hyrdralikk som feiler på jekker, flere ganger.. Mindre morro. Derfor føler jeg meg vertfall tryggere med bukker som er "faste" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CV-Erik Skrevet Desember 3, 2011 Share Skrevet Desember 3, 2011 Ja, man får sånne "flaskejekker". Men burde bruke bukker uansett, itilfelle jekken svikter som adivass sier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Johnsen Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2011 Får man kjøpt noe lignende dette til en rimeligere pris? 12 tusen så er man jo allerede på prisen av en løftebukk http://www.batguiden.no/wip4/product.epl?id=8442 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå