Gå til innhold

Alternativer til løftebukk osv.

///Johnsen
 Share

Anbefalte innlegg

Lager en tråd der man kan skrive inn diverse smarte løsninger som et alternativ for løftebukk, da alle ikke har dette tilgjengelig.

Må vel finnes noen bedre løsninger en å la den stå på 4 små bukker, det er kanskje ikke det tryggeste heller.

Kom gjerne med linker til sider med gode priser og løsninger..

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt ann på hva du skal gjøre på bilen da. Du får jo "små" bukker, som du kjører bilen over, også løftes bilen en halvmeter opp.

Da får du så og si ikke gjort noe under bilen, men mest utenpå. Det er vel primært lakkering/opprettere som bruker dette.

Ellers har du smøre grav?

Løftebukk er gull.

Bukker er trygt det, sålenge du bruker huet når du setter bilen på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo ut til at den blei kjempeflott framskjermen etter det der :)

Jeg husker ikke helt hvordan jeg gjorde det når jeg holdt på med eksosen, men enten så jekka jeg opp på diffen eller så jekka jeg opp fremme og bake på passasjersia. For min del var det nok til at jeg uten problemer klarte å få eksosen ned og opp flere ganger. Til og med etter å ha sveisa den i 1 stykke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo ut til at den blei kjempeflott framskjermen etter det der :)

Jeg husker ikke helt hvordan jeg gjorde det når jeg holdt på med eksosen, men enten så jekka jeg opp på diffen eller så jekka jeg opp fremme og bake på passasjersia. For min del var det nok til at jeg uten problemer klarte å få eksosen ned og opp flere ganger. Til og med etter å ha sveisa den i 1 stykke :P

den skulle byttes så ga litt faen i den :P

om du ikke ser det så er det ikke stroppene som holder bilen altså, de er der mest for sikkerhets skyld :P er en sånn bilvipper

fungerte bra å bytte bånnpanne med ivaffall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh... tror ikke jeg noen gang har hørt om bukker som man kan jekke opp? For meg virker det jo som logisk at det ikke skal være mulig, da en av grunnene for at man bruker bukker er i tilfelle hydraulikken i jekken skulle svikte... Men i alle tilfeller så har man jo f.eks vanlige søylerjekker eller hva de heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh... tror ikke jeg noen gang har hørt om bukker som man kan jekke opp? For meg virker det jo som logisk at det ikke skal være mulig, da en av grunnene for at man bruker bukker er i tilfelle hydraulikken i jekken skulle svikte... Men i alle tilfeller så har man jo f.eks vanlige søylerjekker eller hva de heter.

Finnes flere slike har slike i garasjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes flere slike har slike i garasjen :)

Var jøss, har jeg aldri vert borti :P Men jeg har vert borti hyrdralikk som feiler på jekker, flere ganger.. Mindre morro. Derfor føler jeg meg vertfall tryggere med bukker som er "faste" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...